La portaveu del grup municipal de BComú, Janet Sanz, a la pancarta de la formació a la manifestació contra la massificació turística.

Janet Sanz: “Avui Barcelona diu ‘prou!’ a les polítiques de Collboni que converteixen la ciutat en un parc d’atraccions”

La portaveu de BComú ha assistit a la manifestació contra la massificació turística i pel dret a l’habitatge, que ha sumat milers de barcelonins a les Rambles. “Barcelona necessita mesures immediates: no obrir-hi més terminals de creuers, destinar la taxa turística als barris, no ampliar l’aeroport, evitar els pisos de luxe i els lloguers de temporada”, ha declarat Sanz

La portaveu del grup municipal de Barcelona en Comú, Janet Sanz, així com els regidors Guille López i Marc Serra i els diputats dels Comuns Andrés G. Berrio i Susanna Segovia, han assistit aquesta tarda a la manifestació convocada per entitats veïnals, associacions i sindicats de la ciutat per posar límits a la massificació turística i garantir el dret a l’habitatge de les veïnes i veïns que estant sent expulsats de Barcelona per les polítiques neoliberals del govern del PSC. Sanz ha explicat que “avui hem vist als carrers de Barcelona moltíssima gent que ha dit ‘prou!’ a les polítiques de Collboni que converteixen la ciutat en un parc d’atraccions: prou a la pujada de lloguers, prou a la massificació turística, prou a la privatització de l’espai públic, que converteixen Barcelona en un parc d’atraccions” i que, davant d’aquestes reivindicacions, el del PSC “és un govern que només anuncia mesures cosmètiques, promeses pel 2028 quan potser Collboni ni tan sols governi la ciutat”.

La manifestació, que ha comptat amb milers d’assistents, ha reclamat la fi dels lloguers turístics i de temporada, polítiques contra l’extrema precarietat de les condicions laborals al sector serveis i la limitació del nombre de turistes que arriben a la ciutat, tot rebutjant l’ampliació de l’aeroport o de les terminals de creuers que defensa Collboni. En aquest sentit, la portaveu del grup municipal de BComú ha explicat que “Barcelona necessita mesures de calat, immediates, però per això cal voluntat política” i ha posat com exemple “no obrir-hi més terminals de creuers; destinar la taxa turística als barris; no ampliar l’aeroport; millorar Rodalies i connectar el tramvia; evitar els pisos de luxe i els lloguers de temporada”. Sanz ha conclòs que “aquestes són les polítiques que defensem des de Barcelona en Comú per construir una ciutat per viure-hi i no un parc d’atraccions”.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.