El regidor Marc Serra intervenint a un Plenari i al costat la regidora Carol Recio.

Marc Serra: “La resposta de Collboni a les peticions de diàleg no pot ser enviar els antiavalots”

BComú denuncia la resposta desproporcionada de la GUB a la legítima manifestació de famílies i sindicats d’habitatge contra el nou protocol d’Allotjament Temporal Urgent (ATU) a la seu de l’IMSS. La regidora Carol Recio critica que Collboni hagi modificat el protocol ATU "sense diàleg amb treballadors ni amb entitats socials" i conclou: "Estem assistint a un retrocés clar en inversió social i en garantia de drets socials a la ciutat de Barcelona"

El regidor de Barcelona en Comú i anterior responsable de l’àrea de Drets de Ciutadania, Marc Serra, ha volgut denunciar la desproporcionalitat amb la que els efectius de la GUB van actuar aquest dimecres contra una manifestació legítima a la seu de l’IMSS pel nou protocol d’Allotjament Temporal Urgent (ATU), que fomenta el desnonament de famílies vulnerables un cop passats els primers 6 mesos d’atenció social. “Es tractava d’una protesta pacífica de famílies afectades per la retallada de les pensions i activistes que els hi donen suport. Fins i tot s’hi han aplegat treballadores de Serveis Socials solidaritzant-se amb la situació de les famílies i que demanen més diàleg al consistori” ha explicat el regidor, que ha afegit que “les imatges a la porta de l’IMSS són molt preocupants, la resposta de Collboni a les peticions de diàleg no pot ser enviar els antiavalots”.

Precisament demà, els comuns proposaran al Plenari que l’Ajuntament aturi aquest nou protocol ATU per evitar que cap família atesa per Serveis Socials i en situació de vulnerabilitat es vegi abocada a dormir al carrer. En aquest sentit, la proposició dels comuns demana la suspensió immediata del nou protocol, obrir un procés de diàleg amb les professionals dels Centres de Serveis Socials per tal de millorar l’acompanyament de les persones que es troben en situació d’emergència habitacional i acordar amb la representació sindical tots aquells aspectes que impliquin canvis substancials en les condicions de treball. En aquest sentit, la regidora Carol Recio, que defensarà la proposició al Plenari, ha explicat que “durant 8 anys l’Ajuntament de Barcelona s’havia convertit un referent internacional en polítiques socials, tant pel que fa a les inversions com als projectes municipals que ens convertien en una ciutat protectora i cuidadora, i el PSC vol desmantellar-ho en un any”. “Ha desempadronat 1700 persones d’ONGs, ha tancat VilaVeïna i ara modifica el protocol ATU sense diàleg, ni amb treballadors ni amb entitats socials. Estem assistint a un retrocés clar en inversió social i en garantia de drets socials a la ciutat de Barcelona” ha conclòs Recio.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.