Les regidores de BComú Gemma Tarafa i Carol Recio i, d'esquena, la diputada Núria Lozano.

Els comuns donen suport a la plataforma CAP Turó per la recuperació del servei de Pediatria i defensen un model de proximitat i equitat territorial

La regidora de BComú i presidenta del Consell de Districte de Nou Barris, Carol Recio, diu que les veïnes «demanen una cosa ben lògica i imprescindible: la proximitat de l’atenció de salut dels nens i nenes en el seu CAP, que és aquell que tenen al costat de casa»

La regidora de BComú i presidenta del Consell de Districte de Nou Barris, Carol Recio, ha participat amb la regidora Gemma Tarafa a la concentració convocada per plataformes en defensa del servei de Pediatria a tots els Centres d’Atenció Primària (CAP). La protesta ha estat liderada per la plataforma del Turó de la Peira, un barri que des de la pandèmia no ha recuperat l’especialitat de salut infantil al seu CAP. Recio ha denunciat que «des de ja fa alguns anys el Departament de Salut de la Generalitat ha posat en pràctica la concentració de l’atenció pediàtrica en determinats CAPs de la ciutat, i en conseqüència molts CAPs no tenen aquest servei». La presidenta del districte de Nou Barris posa d’exemple el cas «paradigmàtic» del Turó de la Peira: el 2020, en plena pandèmia, es va agrupar el servei pal CAP de Rio de Janeiro al barri de la Prosperitat, en un trajecte que suposa 30 minuts a peu, amb la promesa de retornar Pediatria al CAP Turó passada la primera onada. A aquestes alçades encara no ha succeït i el nou model que va presentar ahir el Departament de Salut sembla que nega la possibilitat. És per això que la regidora de BComú ha expressat una vegada més el suport de la formació a la lluita de la plataforma del CAP Turó que, segons Recio, «demana una cosa ben lògica i imprescindible: la proximitat de l’atenció de salut dels nens i nenes en el seu CAP, que és aquell que tenen al costat de casa».

Així mateix, la portaveu d’En Comú Podem (ECP) a la Comissió de Salut del Parlament, Núria Lozano, s’ha solidaritzat amb les veïnes del Turó de la Peira que reivindiquen la recuperació del servei de pediatria al seu CAP i ha lamentat que no es tracta d’un cas aïllat: «La pèrdua de serveis pediàtrics és habitual arreu del territori». La diputada dels comuns, que ha presentat vàries mocions i ha portat la problemàtica al debat de política general del Parlament, ha denunciat que el nou model d’atenció primària que el Departament de Salut va presentar ahir «no ha estat objecte de cap debat ni, per tant, consens i suposa l’oficialització dels fets consumats, una política de concentració de l’atenció pediàtrica que trenca els principis de proximitat i equitat territorial».

Pels comuns, cal garantir l’equitat a l’accés a «un servei pediàtric de qualitat, amb independència del lloc de residència, potenciant la continuïtat a l’atenció i la relació de confiança metge-pacient que no pot garantir un disseny d’equips col·lectius», segons la diputada Núria Lozano, que ha conclòs que «les veïnes del Turó de la Peira tenen tan dret com les de qualsevol altre barri de la ciutat a una atenció pediàtrica de proximitat i qualitat, i el nou model presentat pel Departament de Salut no n’és garantia fiable».

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.