Manifest de suport a Can Batlló.

Can Batlló mereix pressupost municipal per rehabilitar les naus, patrimoni de la ciutat

La Coordinadora de BComú i l’assemblea dels comuns del districte de Sants-Montjuïc s’adhereixen al manifest de l’associació, que denuncia la indiferència del govern Collboni

Ara fa 5 anys que l’Ajuntament de Barcelona va cedir a l’associació Espai Comunitari i Veïnal de Can Batlló 13.000 m² de l’antic recinte fabril perquè recuperés l’espai amb un projecte d’autogestió i li donés vida com equipament públic al barri de La Bordeta. Això va passar en el segon mandat de l’alcaldessa Ada Colau i en aquest temps Can Batlló, en mans del veïnat des del 2011, s’ha consolidat com un espai referent del cooperativisme, l’autogestió i l’activisme veïnal de la ciutat. Tot i així, la reconstrucció de l’espai requereix temps i recursos, i aquests 13.000 m² encara no han estat rehabilitats. És per això que els col·lectius i les veïnes del barri que participen en el dia a dia de Can Batlló han traslladat al nou equip de govern del PSC al Districte de Sants-Montjuïc la necessitat d’inversió municipal abans que l’espai es degradi més. La resposta ha estat sorprenent: ara el govern de Collboni no vol destinar cap pressupost a la rehabilitació de les naus, patrimoni de la ciutat.

Per aquest motiu, l’associació de Can Batlló ha fet públic el manifest ‘El PSC ens vol en runes i ens trobarà en peu’ i ha engegat una campanya d’adhesions d’entitats i persones, a la qual donen suport la Coordinadora de Barcelona en Comú i l’assemblea dels comuns de Sants-Montjuïc.

En el manifest, les activistes de Can Batlló expressen la «gran perplexitat» que ha generat «la manca d’inversió destinada als 13.000 m² de naus cedides a l’associació, així com els missatges explícits de regidoria on s’afirma que ni amb pressupostos aprovats, la comunitat de l’Associació de Can Batlló és una prioritat pel mandat del PSC». Les afectades entenen aquesta posició com «un acte d’irresponsabilitat municipal vers el patrimoni públic i la gestió democràtica del mateix, i com una amenaça a la supervivència dels projectes existents, impossibilitant-ne l’acollida de nous i deteriorant les naus cap a un estat en que serà impossible la seva rehabilitació».

Per revertir aquesta decisió, l’Associació de Can Batlló demana suport de particulars i entitats i fer tota la difusió possible.

Et pots adherir aquí.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.