Marxa republicana 16J 2024.

BComú se suma a la ‘marxa republicana’ prevista pel 16 de juny a Madrid

La formació ha subscrit el manifest ‘Felip VI... amb 10 anys n’hi ha prou!’ promogut per la plataforma estatal, que ha recollit milers de signatures i pretén aconseguir la mobilització republicana més gran de la darrera dècada

La Coordinadora de BComú ha decidit subscriure el manifest ‘Felip VI… amb 10 anys n’hi ha prou!’, promogut per la plataforma estatal ‘Marxa republicana’, i sumar-se a la mobilització que, des de diferents ciutats de l’Estat espanyol, desembocarà a Madrid el pròxim 16 de juny, coincidint amb el 10è aniversari de la coronació de l’actual monarca espanyol.

La presentació a Barcelona d’aquesta mobilització republicana està prevista pel 19 d’abril a l’Ateneu del Clot i comptarà amb la participació del diputat de Sumar/En Comú Podem al Congrés, Gerardo Pisarello, i Carles Vallejo, president de l’Associació Catalana d’ExPresos Polítics del Franquisme, entre d’altres impulsors.

En el manifest es denuncia la «coronació inèdita» de Felip VI i com es va permetre un retir daurat al rei emèrit en el moment en què va començar a emergir el seu «carrusel de corrupció». Els sotasignants es defineixen com «persones defensores de la democràcia com el govern del poble, pel poble i per al poble», amb unes fermes conviccions en la defensa de la llibertat, que creuen en la igualtat de totes les persones davant la llei i, en conseqüència, consideren que «la monarquia representa la corrupció sistemàtica no com un cas aïllat, sinó com la característica que ha definit la relació històrica de la Casa dels Borbons amb l’Estat», a més de ser una institució «patriarcal per excel·lència» i «incompatible amb la concepció democràtica per la seva irresponsabilitat i inviolabilitat recollida a la Constitució espanyola».

Manifest complet i adhesions individuals aquí.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.