Roda de premsa de la portaveu del grup municipal de BComú, Janet Sanz.

BComú proposa crear una Oficina Llogatera que vetlli pel compliment de la Llei d’Habitatge a Barcelona

La portaveu del grup municipal, Janet Sanz, aposta per "una Oficina de referència perquè veïns i veïnes puguin signar tranquils un contracte de lloguer i, en cas que els seus drets s’estiguin incomplint, l’administració pública actuï”. En el Plenari de gener, els comuns se centraran en garantir polítiques socials com ara el dret a l’habitatge, ampliar l’estratègia comunitària i de cures o l’educació sexual a les escoles front el masclisme

La portaveu del grup municipal de Barcelona en Comú, Janet Sanz, ha presentat les iniciatives que portarà la formació al primer Plenari de l’any, centrades en garantir i ampliar les polítiques socials de l’Ajuntament com ara l’accés a l’habitatge, l’estratègia de cures i comunitària o l’educació sexoafectiva.

En aquest sentit, Sanz ha destacat una proposició per obrir “una Oficina Llogatera de referència perquè veins i veïnes puguin signar tranquils un contracte de lloguer i, en cas que els seus drets s’estiguin incomplint, l’administració pública actuï”. Es tractaria d’una finestra d’atenció específica per assessorar la ciutadania sobre la nova regulació i per denunciar incompliments, que haurà de complementar-se amb una campanya de comunicació que doni a conèixer tant el nou servei com els requisits de la Llei i que, a  més, haurà d’anar acompanyada d’una ampliació de la Unitat de Disciplina per a detectar i sancionar incompliments. Tal com ha explicat Sanz “la situació és molt preocupant: el lloguer mitjà està 100€ per sobre del Salari Mínim Interprofessional a Barcelona i encara s’estan cometent abusos com ara cobrar despeses no justificades, el mes que per sistema cobra la immobiliària en qualsevol contracte o l’exigència d’una permanència molt per sobre dels 6 mesos que imposa la llei”.

A més a més, Sanz ha recordat la urgència de regular els lloguers temporals ja que “a Barcelona un de cada tres lloguers és de temporada: aquesta dada és molt preocupant, perquè el lloguer tradicional ha caigut un 25% en només un trimestre”. La proposició de BComú, per tant, suma un punt per fer efectiva la regulació d’aquest tipus de lloguers i protegir l’habitatge per residència habitual.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.