BComú participarà a la manifestació ‘Prou! Posem límits al turisme’ el pròxim 6 de juliol

Professionals de la cultura i la ciència i representants d’una vuitantena d’entitats signants han presentat la convocatòria i el ‘Manifest per la reducció de l’activitat turística’

Una vuitantena de col·lectius i entitats promouen la convocatòria d’una manifestació unitària per protestar contra el fenomen de la turistificació i l’afectació que té sobretot en la vida del veïnat a la ciutat. La mobilització tindrà lloc el pròxim 6 de juliol simultàniament a Barcelona i Girona sota el lema: ‘Prou! Posem límits al turisme’. Les raons queden ben clares en el manifest elaborat per l’Assemblea de Barris pel Decreixement Turístic i signat per dues-centes persones del món de la cultura i la ciència, que s’ha presentat aquest dimecres per reclamar la reducció de l’activitat turística.

El manifest expressa la necessitat de canvi de model econòmic i de decreixement turístic i evidencia els impactes que genera la sobreexplotació de la ciutat: «dependència econòmica d’una indústria altament volàtil, expulsió del veïnat, precarització laboral, afebliment del teixit comercial i pèrdua d’espais comunitaris, augment de les desigualtats i les injustícies socials i econòmiques, alta influència de grups empresarials en la governança de la ciutat i dèficit democràtic, augment de la despesa pública en serveis en benefici del sector turístic, agreujament de les condicions ambientals i en la crisi climàtica, banalització i mercantilització del patrimoni de la ciutat i empobriment de la cultura local».

En resposta a aquests impactes, el manifest reclama les següents mesures:

– Fi de la promoció turística amb diners públics i de subvencions i exempció fiscal al sector.
– Aturada de tota ampliació d’infraestructures portuàries i aeroportuàries, així com de macroesdeveniments com la Copa Amèrica.
– Reducció l’oferta d’allotjament turístic.
– Reducció progressiva del trànsit de creuers fins a la seva eliminació.
– Millora de les condicions laborals del sector turístic.
– Reorientació i diversificació de l’economia que prioritzi activitats sense petjada de carboni i en sectors estratègics per a la vida, acompanyada per la formació de les persones treballadores del sector turístic a d’altres àmbits laborals.

La regidora de BComú, Janet Sanz, ha assistit a la roda de premsa de presentació del manifest i els comuns donen suport a la convocatòria i participaran a la manifestació del 6 de juliol.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.