Manifestació a Barcelona per denunciar el genocidi que està cometent l'Estat d'Israel a Gaza.

BComú expressa el seu suport a les activistes en vaga de fam per posar fi al comerç d’armes amb Israel

La formació s’adhereix al manifest signat per milers de persones i entitats que clamen per aturar el genocidi a Gaza

La Coordinadora de Barcelona en Comú vol mostrar tot el seu suport a Gabriela Serra, Llum Mascaray i Martí Olivella, activistes de llarga i coneguda trajectòria en la defensa de la pau i els drets humans, que porten 15 dies ja en vaga de fam per denunciar el genocidi que està patint el poble palestí i demanar al Govern espanyol que cessi d’immediat el comerç d’armes amb Israel. En aquests dies, les vaguistes han rebut la visita solidària de la presidenta del grup municipal de BComú i líder dels comuns, Ada Colau, la presidenta del grup parlamentari, Jéssica Albiach i la diputada Susanna Segovia, així com dels diputats del Congrés Gerardo Pisarello i Gala Pin.

BComú s’ha adherit al manifest en què les activistes en vaga de fam expliquen que amb la seva acció volen contribuir a un immediat posicionament del Govern espanyol que, com a mínim «posi fi al comerç d’armes amb Israel» com «una obligació moral, però també legal» perquè «el marc jurídic espanyol prohibeix la venda d’armes a països en conflicte o que vulneren greument els drets humans». En aquest sentit, recorden que la campanya ‘Prou Comerç d’Armes amb Israel!’ ja compta amb milers d’adhesions, amb 300 organitzacions i un centenar d’artistes i persones del sector cultural, destacant que fins i tot «el govern del Partit Popular va suspendre la venda d’armes a Israel quan aquest va atacar Gaza el 2014».

El manifest també reclama, d’una banda, que el Govern espanyol doni suport a la denúncia de Sud-àfrica contra Israel per genocidi a Gaza davant la Cort Internacional de Justícia de l’ONU. I d’altra banda, que el Parlament de Catalunya aprovi la proposta de resolució de suport a aquesta denúncia de Sud-àfrica.

Els sotasignants consideren que amb aquestes mesures el Govern espanyol «podrà exercir més pressió per aconseguir un alto el foc permanent i la llibertat de totes les persones preses o captives, com a base per una sortida justa i negociada del conflicte».

Llegeix el manifest aquí.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.