Manifest 'Protestar no és terrorisme'.

BComú entre les més de 150 entitats que rebutgen la criminalització de la protesta arran del cas Tsunami Democràtic

La formació ha signat el manifest ‘Protestar no és terrorisme’, presentat públicament aquest dilluns

Més de 150 entitats i 200 personalitats del món de la política, la cultura i la comunicació han fet públic aquest dilluns, amb una roda de premsa a la plaça del Rei de Barcelona, el manifest i la campanya de suport a les persones acusades de terrorisme per les mobilitzacions del Tsunami Democràtic. Recordem que el magistrat de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón és qui està al càrrec de la investigació de Tsunami per terrorisme, una tesi que no avala ni la justícia europea, ni la Fiscalia, ni molts juristes diversos, que la qualifiquen de desproporcionada.

Davant d’una acusació que és un despropòsit, les organitzacions de la societat civil catalana -entre les que destaquen Òmnium Cultural, Irídia i els sindicats CCOO i UGT, a més de grups ecologistes, memorialistes, antiracistes i pel dret a l’habitatge- i les persones signants del manifest ‘Protestar no és terrorisme’ alerten contra la persecució i criminalització de la protesta arran dels cas Tsunami (que investiga 11 persones), però també d’altres causes que afecten els moviments socials.

El manifest ho qualifica com “un atac directe a l’exercici de drets fonamentals” i avisa de “l’efecte dissuasori” sobre les mobilitzacions: “Investigar per terrorisme un moviment pacífic amb l’únic objectiu de criminalitzar la protesta, limitar els drets fonamentals i silenciar la dissidència política és una actuació de caràcter autoritari que restringeix l’espai de la societat civil i posa en perill els principis democràtics i de l’estat de dret.”

Manifest i adhesions aquí.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.