Campanya pel dret a vot de les persones migrants a Catalunya.

BComú dona suport al manifest contra el racisme electoral ‘Vivim i treballem aquí. Volem votar!’

Les entitats impulsores denuncien que més d'un milió de persones no podran votar el 12M a les eleccions catalanes i ho faran patent a la manifestació de l’1 de Maig

La Coordinadora de BComú expressa el seu suport a la campanya ‘Vivim i treballem aquí. Volem votar!’, impulsada per diversos col·lectius migrants erradicats a Catalunya, que vol fer patent la injustícia envers les persones estrangeres que viuen a Catalunya el fet que puguin exercir el dret a vot a les eleccions municipal però no pas a les autonòmiques.

En el manifest al qual s’ha adherit BComú, les entitats signants –entre elles FedeLatina, FedesCat, AltraItalia, Hijas Barcelona, Exiliats, ApV, Inca Spagna, ANPI i Red Solidaria Argentina– lamenten que a les eleccions catalane del pròxim 12 de maig «un any més, tal com passa amb les eleccions polítiques espanyoles, les persones estrangeres residents en aquest país -comunitàries i no comunitàries- malauradament no podrem participar-hi».

En aquest sentit, consideren «grotesc i desfasat que tots aquells que resideixen i desenvolupen la seva vida en Catalunya, hi treballen, hi paguen impostos, de vegades fins i tot posseint propietats immobiliàries i econòmiques, puguin votar a les eleccions municipals però no puguin contribuir també amb el seu vot a la vida política de Catalunya».

És per aquest motiu que volen «estimular i obrir una nova fase del debat sobre els drets de les persones migrants, com a classe treballadora estrangera, reunida en associacions i grups de les diferents comunitats residents a Catalunya -sense exclusió d’estudiants, jubilats i persones a l’atur» i anuncien que participaran a la convocatòria de l’1 de Maig a Barcelona (11.30 hores a la plaça Urquinaona). A més, col·locaran unes urnes simbòliques davant de Foment del Treball en acabar la manifestació «per tal d’intervenir en el debat electoral autonòmic amb aquesta reivindicació fonamental: «Som treballadores i treballadors de Catalunya i volem votar!».

Aquest serà l’inici d’una campanya de mobilització i debat «sobre aquest dret fonamental que se’ns nega, en un context d’ascens de l’extrema dreta i del racisme electoral que fa més fàcil que apareguin tons clarament antidemocràtics i d’odi als discursos de determinades candidatures», assenyalen els promotors.

Manifest i signatures aquí.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.