BComú dona suport a la protesta ‘Barcelona no està en venda. No a la Fórmula Fum!’

El grup municipal ja va presentar l’abril passat una proposició per suspendre l’exhibició de F1 al mig de la ciutat, prevista el pròxim 19 de juny al Passeig de Gràcia

Més d’un centenar d’entitats han convocat una concentració pel pròxim dimecres 19 de juny contra l’exhibició de la Fórmula 1, autoritzada per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat al centre de la ciutat. En concret, la protesta convocada entre d’altres col·lectius per la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i Eixample Respira, tindrà lloc a Aragó amb Balmes a les 17.30 hores. Els organitzadors, que han presentant el seu manifest avui en roda de premsa, creuen que cal “dir prou” a un model de ciutat basat en macroesdeveniments que “privatitzen” l’espai públic i que reben diners públics que beneficien “grans lobbies del turisme” i a més contaminen. Tal com ha expressat el portaveu d’Eixample Respira, «estan venent la ciutat davant dels nostres nassos».

Davant d’això, les entitats aposten per un model de ciutat “que posi al centre el benestar de tothom” i reclamen polítiques per evitar “la gentrificació i expulsió del veïnat de la ciutat” així com apostar per la diversificació econòmica i la reducció del turisme.

BComú s’ha adherit al manifest i participarà a la manifestació. De fet, l’abril passat el grup municipal dels comuns va presentar una proposició per demanar la retirada d’aquest espectacle. La portaveu, Janet Sanz, va deixar clar que “Barcelona no necessita exhibicions de cotxes; el que necessita Barcelona són polítiques valentes per reduir la calor, la contaminació i el soroll, propostes dirigides a combatre l’emergència climàtica”. BComú considera que l’espectacle de F1 ja té prou coneixement per part de la ciutadania i no cal promocionar-lo, menys encara a un espai de la ciutat que ja es troba massificat pel turisme com és Passeig de Gràcia i que el que necessita és, precisament, mesures de contenció d’aquesta massificació. Com va defensar Sanz, “necessitem un govern municipal que prioritzi polítiques que posin en el centre la vida, el que el sentit comú demana al segle XXI”.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.