La presidenta del grup municipal de BComú, Ada Colau, amb la regidora Carol Recio i una representació de conselleres dels districtes de la ciutat.

BComú assoleix el compromís del Plenari per continuar desenvolupant polítiques LGBTI+ transformadores

Els comuns han presentat una Declaració Institucional pel 28J que insta l’Ajuntament a descentralitzar el Centre LGBTI de Barcelona, invertir-hi més recursos i fomentar l’ocupació de dones trans front l’avenç de l’extrema dreta

Aprofitant la celebració del Plenari en una data tan simbòlica i política com el 28 de Juny, Dia de l’Alliberament LGBTI+, Barcelona en Comú ha volgut presentar una Declaració Institucional per posar en valor les transformacions de la nostra realitat i la nostra societat que han suposat les lluites LGBTI+ a Barcelona i al país. Una Declaració especialment important en un context d’auge de l’extrema dreta, on és palés que els discursos LGBTIfòbics prenen força i calen polítiques per la diversitat sexual i de gènere, impulsar l’educació sexual i afectiva i invertir recursos en serveis públics de qualitat. En aquest sentit, el paper del món local és primordial per a promoure societats més igualitàries, respectuoses i justes i, per la seva proximitat amb la ciutadania, els ens locals ens situem en un lloc privilegiat en la promoció de la igualtat.

La Declaració reivindica Barcelona com a ciutat pionera en polítiques LGBTI+ amb mesures com: el desenvolupament de programes específics de formació i ocupació a través de Barcelona Activa, així com la generació de guies destinades a empreses per sensibilitzar i donar eines per promoure la diversitat en el món laboral i evitar la discriminació, o de projectes adreçats a aquells col·lectius més vulnerables, com el servei d’inserció sociolaboral TransOcupació per la reducció de les dificultats afegides de la comunitat trans envers la recerca de feina i l’accés al mercat de treball o amb la creació del Centre LGBTI.

Aprovada per majoria al Ple, la Declaració proposa entre d’altres qüestions: promoure l’increment dels recursos tècnics i econòmics municipals per al desenvolupament de polítiques per la diversitat sexual i de gènere; seguir desenvolupant polítiques de prevenció de la LGBTIfòbia amb accions de sensibilització cap a la ciutadania; continuar desplegant estratègies per a la promoció dels drets laborals de les persones LGBTI+, especialment aquells col·lectius més vulnerables com les dones trans; fomentar que la contractació i les concessions de l’Ajuntament garanteixin la no-discriminació per raó d’orientació sexual i identitat de gènere i desenvolupar, en col·laboració amb el col·lectiu LGBTI+, la creació d’antenes i dels recursos necessaris del Centre LGBTI a la resta de districtes de la ciutat, per tal de fer-lo accessible i de proximitat a tota la ciutadania i la comunitat LGBTI+ de Barcelona.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.