Biografies candidates BComú a la llista municipals 28 maig 2023

Ada Colau ha presentat la seva porposta de candidatura en una Plenari Extraordinari del partit

1. Ada Colau Ballano: Ada Colau va néixer l’any 1974 a Barcelona. És la primera dona alcaldessa de la història de Barcelona. Gran part de la seva vida l’ha dedicat a l’activisme social i la defensa dels drets humans. El 2009 va impulsar la creació de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i el 2014 la plataforma ciutadana ‘Guanyem Barcelona’ que després va convertir-se en Barcelona en Comú, el partit polític que lidera.Des de l’Ajuntament de Barcelona ha prioritzat polítiques públiques centrades en la lluita contra les desigualtats i el dret a un habitatge digne.

Ha impulsat una gran transformació de l’espai públic amb un projecte que ja és referent internacional: Superilla Barcelona, un nou model urbà que recupera el carrer per a les persones i potencia l’economia de proximitat, el comerç i la vida al barri. Cultura, ciència i innovació també formen part de la personalitat de Barcelona i són eixos clau per a l’economia i l’atracció de talent de la ciutat. Les polítiques impulsades pel seu govern han rebut diferents premis i reconeixements.

És presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), enviada especial per a la relació de les ciutats amb Nacions Unides de Ciutats i Governs Locals Units (CGLU) i vicepresidenta europea de la Comissió Directiva del C40, la principal xarxa mundial de ciutats que treballen per fer front a la crisi climàtica.

2. Jordi Martí Grau: Nascut a Barcelona (1965), és llicenciat en Ciències de l’Educació. Sisè Tinent d’Alcaldia responsable de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona. També ha estat Gerent Municipal i ha dedicat gran part de la seva vida professional a la gestió pública, gairebé exclusivament, a la ciutat de Barcelona. Ha coordinat dos plans estratègics de Cultura, ha estat president del Districte d’Horta-Guinardó, delegat de Cultura i director de l’Institut de Cultura de Barcelona.

3. Janet Sanz Cid: Nascuda a Tamarite de Litera l’any 1984, és veïna del barri del Poble-Sec i llicenciada en Dret i Ciències Polítiques i de l’Administració per la UPF. Actualment és segona Tinenta d’Alcaldia i dirigeix l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona des d’on ha impulsat la transformació verda i sostenible de la ciutat amb projectes com Superilla Barcelona, Protegim les Escoles, la transformació de l’avinguda Meridiana i de la Via Laietana i la implantació del tramvia per la Diagonal, entre d’altres.

També ha impulsat l’acció contra l’especulació immobiliària mitjançant el tancament de tots els pisos turístics il·legals i la regulació de tot l’allotjament turístic de la ciutat (Peuat). També ha sigut regidora del Districte de Nou Barris. La major part de la seva activitat associativa l’ha dedicat al moviment ecologista, el feminista i al juvenil. És membre d’Ecologistes en Acció, SOS Racisme i del sindicat CCOO.

4. Guille López Ginés: Nascut a Sant Boi de Llobregat (1982). Graduat Tècnic en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat en l’àmbit de la programació i les noves tecnologies a empreses de Barcelona, Londres, Nova York i San Francisco. L’any 2019, juntament amb altres veïnes de l’Eixample, va fundar la plataforma veïnal ‘L’Eixample Respira’ que reivindica una millora en la qualitat de l’aire, la reducció del soroll i de l’espai dedicat als cotxes i motos. Ha estat impulsor de la ‘Revolta Escolar’ per la pacificació dels entorns escolars. Actualment treballa per compte propi en l’àmbit del comerç electrònic.

5. Gemma Tarafa Orpinell: Nascuda a Barcelona (1971). Regidora de Salut, Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona del 2019-2022 i Comissionada de Salut 2015-2019. Des d’on ha activat mesures pioneres com el dentista municipal, el centre Barcelona Cuida, la Targeta Cuidadora, el Pla de Salut Mental amb el psicòleg municipal (espai Konsulta’m) i el Telèfon de Prevenció de Suïcidi, entre d’altres. Ha pilotat dins de l’Ajuntament la pandèmia de la COVID a Barcelona.

Doctora en Biologia Molecular i Postdoctorada per la Universitat de Yale. Ha estat investigadora de salut pública a la UPF i investigadora de l’Institut Català d’Oncologia (ICO). Ha sigut activista des de fa més de 20 anys del moviment per l’abolició dels deute extern i per la sanitat pública i universal. Mare del Biel i la Blau.

6. Jess González Herrera: Nascuda a Barranquilla, Colòmbia (1989). Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració a la UPF. També ha fet un Màster en Comunicació pel Canvi Social a la Ohio University i un postgrau en Societats Africanes i Desenvolupament a la UPF. És diputada d’En Comú Podem al Parlament de Catalunya i presidenta de la Comissió d’Estudi del Racisme Institucional i Estructural. També ha estat consellera tècnica al Districte de Ciutat Vella. Té una àmplia experiència com a investigadora de camp i formadora en iniciatives a nivell municipal i internacional que busquen la incorporació d’una mirada intercultural crítica i decolonial a les polítiques públiques.

7. Lucía Martín González: Nascuda a Lugo (1979). Enginyera Química i Doctora en Ciències Ambientals, ha treballat com a investigadora de la UAB. Regidora d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Barcelona i regidora del Districte de Sant Andreu. Exdiputada al Congrés d’En Comú Podem per Barcelona i exportaveu d’Habitatge d’Unidas Podemos-En Comú Podem-En Marea. Va formar part del grup impulsor de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) a Barcelona.

8. Marc Serra Solé: Nascut el 1986, és veí del Poble-Sec. Llicenciat en Sociologia, Graduat en Dret i Màster d’Advocacia. Regidor de Drets de la Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona i del Districte de Sants-Montjuïc. Ha treballat com a jurista en el servei d’acollida de l’Ajuntament de Barcelona i en entitats de defensa dels drets humans, el dret a l’habitatge i el dret a la ciutat. Des de l’Ajuntament ha impulsat el model d’empadronament actiu de Barcelona, els primers Pressupostos Participatius i l’obtenció de la Capitalitat Europea de la Democràcia 2023-2024

9. Carolina Recio Cáceres: Nascuda a Barcelona (1980), Doctora en Sociologia per la UAB. Cap de Gabinet de la regidoria de Salut, Envelliment i Cures des d’on ha ajudat a desenvolupar serveis com el dentista municipal, Vila Veïna o la targeta cuidadora. Com consellera portaveu del Districte de Nou Barris ha liderat àrees de drets socials, habitatge i diversitats. Ha format part de l’AVV de la Prosperitat i de la campanya ‘Nou Barris Cabrejada diu Prou’. Ha estat membre del Centre de Recerca d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) de la UAB.

10. Pau González Val: Nascut a Barcelona (1987) i veí d’Horta. Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració (UPF), és treballador del Metro de BCN (en excedència des de 2015). Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona i del Districte de l’Eixample al darrer mandat municipal. Abans, Conseller Tècnic del Districte d’Horta-Guinardó, on ha estat activista veïnal a la Font d’en Fargues. També va ser president del Consell de la Joventut de BCN (CJB), vicepresident d’Esplais Catalans i secretari general del Moviment Laic i Progressista

11. Jordi Rabassa Massons: Nascut a Barcelona (1974), llicenciat en Història en l’especialitat d’Història Contemporània per la UB. Regidor de Memòria Democràtica de l’Ajuntament i regidor del Districte de Ciutat Vella, on també va ser conseller tècnic. Sempre ha estat molt vinculat al moviment veïnal de la ciutat a Ciutat Vella i ha format part de diverses associacions i entitats relacionades tant amb el dret a la ciutat a Ciutat Vella com la recerca històrica, la recuperació de la memòria i la difusió i defensa del patrimoni de la ciutat.

12. Lucia Morale: Nascuda a Rawson, Argentina (1986). Advocada penalista per la Universitat de Buenos Aires amb postgrau en Polítiques Públiques de Seguretat i un Màster en Criminalística. Actualment és Cap de Gabinet de la Tinència d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI i ha estat assessora i Cap de Gabinet de l’Àrea de Seguretat de l’Ajuntament. Ha desenvolupat la seva carrera en l’àmbit públic dissenyant i implementant polítiques de seguretat. Vinculada a moviments en defensa dels Drets Humans, especialment en temes de violència institucional i memòria històrica. Ha estat directora tècnica del Centre Irídia.

13. Tània Corrons Mellado: Nascuda a Manresa, Bages (1978). Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses a ESADE i ha fet un Màster en Ciutadania i Drets Humans a la UB. Actualment està a la Direcció Executiva de BComú i és responsable de Finances i portaveu del partit. Durant vint anys ha treballat en la gestió econòmica-financera d’empreses privades i d’ONGs. Està vinculada a l’AVV de Sant Martí de Provençals i copresideix la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat. És una apassionada del surf.

14. Max Cahner Picallo: Nascut a Sant Vicenç de Montalt, Maresme (1988). Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració a la UPF i ha fet un Màster e14. Max Cahner Picallo: n Ciències de la Població i Desenvolupament a la Université Libre de Bruxelles. Actualment és Conseller del Districte de Sarrià-Sant Gervasi. Va ser assessor d’En Comú Guanyem a la Diputació de Barcelona i coordinador de projectes a la Fundació Pere Tarrés. Actualment cursa un Grau de Dret. Ha treballat com a tècnic de projectes de cooperació al desenvolupament i ajuda humanitària a la Creu Roja Espanyola i l’Alt Comissariat per les Nacions Unides pels Refugiats.

15. Julià Tudó Cisquella: Nascut a Barcelona (1999). Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració a la UPF i ha fet un Màster en Democràcia i Govern a la UAM. Actualment és investigador predoctoral al grup de recerca ‘Qualitat de la Democràcia’ de la UB. És co-coordinador de Joves de Barcelona en Comú i ha participat a mobilitzacions contra les retallades en educació. Participa en moviments socials per combatre l’emergència climàtica, on coordina un programa per a la formació de joves activistes pel clima anomenat ‘European Green Activists Training’ de la Green European Foundation.

16. Jordi Guillén Sarrat: Nascut a Barcelona (1979), actualment està a punt d’acabar el Grau Superior Tècnic en Integració Social. És conseller d’Educació, Habitatge i Inclusió al Districte de les Corts. Amb gran vocació vers el món de la inclusió i els serveis socials ha liderat la implementació del programa ‘Protegim Les Escoles’ al Districte de Les Corts. Durant setze anys ha treballat en el sector del comerç als districtes de Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi i Sants. Ha estat membre de l’AVV ‘El Racó de les Corts’ i vinculat a moviments socials que defensen el dret a la sanitat pública i universal.

17. Maria Rosa Sans Amenós: Nascuda a Barcelona (1960). Llicenciada en Història Contemporània i ha fet un Màster en Comunicació per a organitzacions. Ha estat cap de premsa de CCOO de Catalunya, Directora de la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i ha treballat en l’àmbit de les arts gràfiques. Ha estat sindicalista de CCOO, membre de la vocalia de Dones de l’AVV de la Sagrada Família i pertany al Consell de Dones del Districte de Sant Martí i a la Comissió de Patrimoni i Memòria Històrica de la Federació d’Entitats del Clot-Camp de l’Arpa. També està vinculada a entitats de memòria democràtica.

18. Santi Serra Cullell: Nascut a Manresa, Bages (1948). Va cursar estudis de Tècnic Delineant de la Construcció a l’Escola Industrial de Barcelona. Els darrers deu anys i mig ha estat president de l’AVV de Sant Andreu del Palomar des d’on ha treballat per millorar el barri. Aquí va començar la lluita social per millorar les condicions de vida de persones, sobretot migrades, que malvivien a les antigues casernes militars de Sant Andreu. Durant tota la seva vida ha treballat de Tècnic Comercial de Productes d’Obres i Construcció i un cop jubilat, ha estudiat Humanitats a la Universitat de l’Experiència de la UB.

19. Ruth Gabriel Zarco: Nascuda a La Paz, Bolívia (1974). Mestra d’Educació Especial i ha fet un Màster en Psicopedagogia. Actualment és consellera de Feminisme i Interculturalitat del Districte de Sant Andreu. Ha sigut mestra d’Educació Especial Infantil i Primària a diferents escoles de Catalunya. Està molt vinculada a l’activisme polític en defensa de la democràcia, dels drets humans, de la integració i en la defensa dels drets del poble indígena bolivià.

20. Jordi Ayala Roqueta: Nascut a Girona (1971). Llicenciat en Ciències Econòmiques i en Ciències Polítiques per la UAB i en Dret per la UOC. Gerent de Pressupostos i Fiscalitat de l’Ajuntament, també va ser Gerent de Presidència i Economia. Ha liderat una política fiscal més justa i la lluita contra el frau fiscal i ha impulsat un gir en la política pressupostària a favor de polítiques socials, d’habitatge i de transparència. Ha treballat a Caixa de Girona i a la Direcció General de Política Financera de la Generalitat de Catalunya. Ha estat vinculat al sindicat UGT de Catalunya.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.