Metrópoli Abierta rectifica una fake news contra Ada Colau

Metrópoli Abierta es veu obligada a rectificar una notícia falsa sobre Ada Colau, la quinzena vegada que ho han de fer. El mitjà ha estat condemnat fins a 3 cops per difondre notícies falses contra l'alcaldessa i els Comuns.

Comptant també Crónica Global (la propietària de Metrópoli Abierta) ja és la 15a vegada que es veuen obligats a rectificar una notícia per difondre mentides contra Ada Colau, els Comuns o l’Ajuntament de Barcelona. A part, han estat condemnats fins a 3 vegades per la justícia per difondre fake news contra Colau i Comuns.

La notícia es titulava «Colau pasa un fin de semana en el hotel más lujoso de Andorra: 800 euros la noche», i afirmava que el dies 8 i 9 de gener de 2022 l’alcaldessa va passar la nit a l’Hotel Hermitage Soldeu d’Andorra, adjuntant un fotomuntatge de Colau amb l’hotel de fons. Ada Colau no va trigar a respondre amb una publicació al seu Instagram del dia 8 de gener on se la veu amb el seu fill a la platja de Barcelona. Metrópoli Abierta va retirar la notícia, va publicar una rectificació i va demanar disculpes a l’alcaldessa i als seus lectors.

Metrópoli Abierta ha estat darrerament al centre de la polèmica per la seva possible vinculació amb la multinacional Agbar, l’empresa privada que gestiona l’aigua de Barcelona que, a part d’estar implicada en múltiples casos de corrupció, ja ha intentat desprestigiar l’alcaldessa amb 3 denúncies i querelles, les quals han acabat totes arxivades.

Veure rectificació i disculpes

Aquest bulo ha estat, fins i tot, desmentit per l’empresa de fact-checking Maldito Bulo: «El bulo de que Ada Colau pasó el fin de semana del 8 de enero en un hotel de lujo en Andorra: el medio que lo publicó ya ha rectificado»

Ajuda’ns a combatre la desinformació i les fakenews: comparteix aquest desmerntit i, sobretot, no difonguis contingut de Metrópoli Abierta o Crónica Global.

Descarregar PDF

📄
Metrópoli Abierta rectifica una fake news contra Ada Colau Nota de premsa • 29/04/2022
×