Janet Sanz

Segona Tinenta d'Alcaldia i Regidora d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat

Article publicat originalment a Línia el 06-09-2022

Contra la contaminació i la inflació: més transport públic

Quan l’alcaldessa Ada Colau va proposar la reducció del 50% del preu del transport públic per fer front a la crisi energètica, molts van dir que una rebaixa així era impossible.

Ara, encara no uns mesos després, s’ha demostrat que sí que era possible: de setembre a desembre la T-Usual costarà 20€ menys i la T-Jove 40€ menys. Ambdós abonaments redueixen el seu cost a la meitat, mentre que la T-Casual costarà un 30% menys.

Davant de l’actual emergència econòmica i climàtica, rebaixar temporalment el preu del transport públic era una mesura imprescindible. Primer, perquè és la manera d’evitar que les persones treballadores pateixin les pitjors conseqüències de la inflació i de l’augment del preu dels carburants. Segon, perquè demostra amb fets que la justícia social i la lluita contra el canvi climàtic han d’anar de la mà, i envia un missatge contundent: paga més qui més contamina. Tercer, i últim, perquè no estem davant d’un problema puntual sinó d’una crisi profunda, provocada per la dependència energètica del petroli i del gas, i només podrem canviar aquesta situació si totes les administracions aposten per una mobilitat descarbonitzada i pública.

Barcelona creu en el transport públic i treballa per millorar-lo amb mirada metropolitana i de país. Ho hem demostrat impulsant la rebaixa dels abonaments i congelant els preus en el pitjor moment de la pandèmia. Ho hem demostrat amb la connexió del tramvia per la Diagonal, que estalviarà l’entrada de 12.000 vehicles diaris a la ciutat, connectarà nou ciutats i guanyarà més de 200.000 nous usuaris. Ho hem demostrat amb l’ampliació de 60km de carril bus, consolidant la xarxa ortogonal i posant en marxa el bus a demanda a Torre Baró, a Montbau i a la Vall d’Hebron. Ho hem demostrat duplicant els quilòmetres de carril bici, creant 95 noves estacions de Bicing per arribar als barris sense cobertura i introduint 100 bicicletes elèctriques per afavorir els barris de muntanya.

Segueix llegint a Línia

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

    Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.