Jordi Martí

Regidor de Presidència de l'Ajuntament de Barcelona

Article publicat originalment a Línia el 02-09-2022

Adaptant Barcelona a la crisi climàtica en mitiguem els seus efectes

Hem patit un estiu amb temperatures molt superiors a la mitjana i extremadament sec, amb onada de calor rere onada de calor, grans incendis i fenòmens extraordinaris com la pedregada de dimarts.

Totes les dades demostren que el canvi climàtic no és un escenari de futur, sinó que és una realitat present. Malgrat que en aparença hi ha un ampli consens al voltant de la crisi climàtica, l’agenda per adaptar la ciutat al canvi climàtic i, alhora, mitigar els seus efectes més contraproduents ha conviscut amb propostes que anaven justament contra aquests objectius. L’exemple més alarmant és la voluntat d’alguns d’ampliar l’aeroport del Prat, que demostra que hi ha sectors a la ciutat i al país que es limiten a adjectivar de sostenible qualsevol projecte, a lluir el pin dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i a desacreditar, i fins i tot judicialitzar, el canvi de model de ciutat i el desplegament de mesures imprescindibles en l’actual context.

Des que vam entrar al govern estem treballant en mesures concretes en aquesta direcció. Tota la transformació urbana de la ciutat, amb el model Superilla, és un clar exemple de com les ciutats poden adaptar-se al canvi climàtic i transformar-se per mitigar els seus efectes, a través d’un espai públic més verd, més sostenible i que afavoreixi els desplaçaments a peu, en bicicleta, en MVP o en transport públic. L’extensió del model a l’Eixample i als futurs eixos de Sant Martí i del [email protected] permetrà recuperar l’espai equivalent a 140 camps de futbol per a la ciutadania. També es contemplen actuacions complementàries i més quirúrgiques com el Protegim Escoles, que ja ha pacificat més de cent entorns escolars fins ara i que n’haurà pacificat més de dos-cents el 2023, beneficiant 80.000 alumnes.

Un altre factor essencial per mitigar els efectes del canvi climàtic és com ens desplacem per la ciutat. Sabem que el 27% de les emissions de CO₂ de Barcelona són provocades pel transport, i la contaminació que genera és inadmissible. La mobilitat sostenible ha estat una prioritat del govern municipal. Hem incrementat un 100% l’aportació municipal al finançament del sistema, fins als 270 milions d’euros el 2022.

Segueix llegint a Línia

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

    Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.