
Barcelona en Comú ha aconseguit que la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior aprovi una proposició perquè el Govern municipal impulsi el tancament nocturn dels Jardins de la Mediterrània. L’objectiu és garantir el descans i la tranquil·litat del veïnat de La Marina després de les darreres queixes relacionades amb la convivència i el soroll nocturn. Aquests jardins ja van ser declarats Zona Acústicament Tensionada en Horari Nocturn (ZATHN) l’any 2023, reduint els horaris de les terrasses i realitzant-ne inspeccions. Malgrat això, els veïns i veïnes han denunciat en diferents espais de participació la persistència d’aquests problemes acústics i de convivència.
La proposició presentada per Barcelona en Comú també sol·licita que es reactivin les taules de convivència i seguretat del districte, amb un enfocament específic en les problemàtiques del barri de La Marina, assegurant la participació activa del veïnat, les entitats i els serveis municipals; que es desplegui plenament la regulació vinculada a la declaració de Zona Acústicament Tensionada en Horari Nocturn (ZATHN) als Jardins de la Mediterrània, incloent-hi mesures de reducció horària per als establiments que generin soroll; que s’incrementi la presència a peu de la Guàrdia Urbana per la zona; que els grups municipals es comprometin a fer un abordatge amb rigor de les problemàtiques evitant la seva instrumentalització i estigmatització del barri; i que es presenti un Pla de Convivència per a la Marina, que contempli el reforç dels equips de convivència i dels recursos necessaris per garantir una acció comunitària. La regidora que ha defensat la iniciativa, Jess González, ha criticat que “la Marina és un barri que ara mateix viu una situació de desinversió i gairebé abandonament per part del Govern Collboni”. A més, González ha afegit que “el Govern, després de mig mandat, no ha presentat el nou Pla de Barris, la principal eina de transformació urbana i social, deixant La Marina sense el suport que necessita”. González ha clos la seva intervenció denunciant “la situació d’abandonament que viuen espais claus del barri de La Marina, com els Jardins de la Mediterrània, un espai que havia de ser un orgull del barri després dels 2 M€ invertits el mandat passat quan Barcelona en Comú estava al capdavant del Govern municipal, amb un procés participatiu modèlic, amb molt més verd, zones de joc i activitats dinamitzades per les entitats”.
La proposició ha estat aprovada amb els vots de Barcelona en Comú, Junts, ERC i PP malgrat l’abstenció del PSC i el vot en contra de VOX.