Ada Colau: ‘Estic més convençuda que mai que podem guanyar les properes eleccions’

Sota el lema ‘Barcelona és el futur’, la candidata de BComú ha destacat que la seva és "una llista continuista, representativa dels barris i la seva diversitat". També inclou fitxatges com l'activitsa veïnal Guille López, d'Eixample Respira, i la diputada Jess González "per consolidar el model de ciutat que estem impulsant".

Aquest matí s’ha celebrat una coordinadora extraordinària i un Plenari de Barcelona en Comú a l’Auditori de l’ONCE, al Districte de l’Eixample. Un Plenari on la cap de llista, Ada Colau, ha presentat les 19 persones que proposa per formar part de la candidatura a les primàries de Bcomú perquè formin part dels primers llocs a la llista electoral que es presentarà a les properes eleccions municipals del 28 de maig d’aquest any.

Des de que va ser proclamada cap de llista de BComú el passat mes de maig, Ada Colau ha participat en 8 sessions obertes amb la participació de gairebé 200 activistes on s’han discutit els criteris i perfils de les persones que formaran part de la candidatura electoral. Avui l’actual alcaldessa ha presentat la candidatura davant de més de 300 activistes.

Una llista per «continuar transformant la ciutat»

Davant un auditori ple de militants, Ada Colau s’ha mostrat convençuda que guanyarà les properes eleccions amb el model de ciutat de futur que representen els comuns. «Barcelona és reconeguda internacionalment pel model de ciutat que estem construint i que representa els seus barris, districtes i la seva gran diversitat». Ha explicat que  «es tracta d’una llista paritària i de continuïtat amb les persones que ja tenen molta experiència dins l’Ajuntament. Una llista per consolidar el canvi de model que estem impulsant a la ciutat. També sumem l’experiència de conselleres que s’incorporen a la candidatura i d’altres que s’hi sumen provinents de moviments socials i veïnals».

La líder del partit ha dit que la llista també reforça la representativitat de tots els districtes i dels 73 barris de Barcelona. «Aquest és la millor Barcelona, la dels barris i de la seva gent». També ha assegurat que han sumat a tres persones que representen la gran diversitat que té la ciutat. «Són dones que han nascut fora d’Europa i que venen a representar el 25% de la població barcelonina que és migrada».

Cares conegudes i noves incorporacions

Colau ha volgut agrair la feina feta pels regidors, també pels que marxen com Eloi Badia i Laura Pérez, i ha explicat que aquells que continuen «ho fan des de l’experiència per impulsar  polítiques socials, d’habitatge, feministes, contra el canvi climàtic o per ampliar la diversitat». Colau ha destacat la posada en marxa de l’empresa metropolitana Barcelona Energia i ha assegurat que «seguirem fent front als lobbies com AGBAR, que no ens han espantat per moltes querelles i lawfare contra l’Eloi i la meva persona. L’aigua és un be comú i seguirem treballant per aconseguir la gestió pública d’aquest servei per a les barcelonines».

Els primers llocs de la llista hi trobem tres persones que porten anys treballant al costat d’Ada Colau. Jordi Martí serà el número 2 de la llista. «Va creure des del primer dia en el nostre projecte. Ha fet una excel·lent gestió econòmica i ha aprovat 4 pressupostos sense endeutar l’Ajuntament. Ha prioritzat a les persones amb un Pla de Barris, que continuarà com a política estructural de la ciutat».

Dels primers sis llocs també ha destacat  la feina feta per Janet Sanz ,que anirà de número tres, i  «que ha fet una ciutat per a la gent i no per als cotxes. La Janet es queda fins l’últim dia a l’Eixample, no com d’altres que han marxat abans. Ella es queda per defensar entre d’altres el Pla d’Usos». També ha elogiat la gestió feta per Gemma Tarafa, que es situa al cinquè lloc. «La millor regidora de Salut i Cures que podia tenir la ciutat i que va fer la millor gestió de la pandèmia. Ha treballat de manera impecable». També ha destacat

Destaca la incorporació, al número 4 de la llista, de l’activista veïnal Guille López. Impulsor de la plataforma veïnal ‘Eixample Respira’ «per tirar endavant noves polítiques per consolidar la superilla Barcelona i la pacificació dels entorns escolars». Colau ha destacat que López és un «professional molt qualificat amb gran experiència en el món de la innovació i la tecnologia. Un sector estratègic per aquesta ciutat».

Al sisè lloc ha anunciat la incorporació de Jess González que té una gran experiència de gestió com a Consellera de Ciutat Vella i ara com a Diputada al Parlament de Catalunya. Una incorporació que està molt connectada amb les comunitats migrants de la ciutat. «Ens queda molta feina per fer en polítiques transversals de diversitat. González ho farà assumint àrees de responsabilitat per canviar estructures perquè la diversitat se senti representada a l’administració municipal». El mateix que s’ha  fet fins ara amb les polítiques de feminismes i LGTBI.

Un model de ciutat de futur

L’alcaldessa s’ha mostrat orgullosa de representar un model de ciutat de present i de futur. «Una Barcelona més justa, més humana, més verda, amb menys contaminació, amb més habitatge social, que cuida als més petits, que crea carrils bici i serveis públics per a qui més ho necessita».

Colau ha aprofitat per demanar una campanya neta on es facin propostes i s’expliqui quin model de ciutat es vol. En aquest sentit a demanat a Xavier Trias que expliqui d’una vegada per totes quin model  de ciutat defensa. «A què es refereix Trias quan diu que vol tornar al passat?Tornara als pisos turístics il·legals? Vol tornar a la contaminació? Vol aixecar les vies del tramvia? Vol omplir de cotxes Consell de Cent? Desmuntarà el dentista municipal? Nosaltres no volem tornar a una ciutat en mans de l’especulació i el turisme massificat».

Linqueu aquí per conèixer la biografia dels candidats

Votació excepcionalitat 3er mandat

Al llarg d’aquest Plenari extraordinari també s’ha votat de forma excepcional, com mandata el codi ètic de la formació, el tercer i ñultim mandat de l’actual segona Tinent d’Alcaldia i responsable de l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona,Janet Sanz, i de Lucía Martín, actual regidora de Sant Andreu i responsable d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Barcelona, que també s’ha sotmès a votació al considerar que els seus 4 anys com a diputada a Madrid es sumaven als 4 que porta de regidora a l’Ajuntament. El plenari les ha refrendat per àmplia majoria.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.