La regidora i portaveu adjunta del grup municipal de BComú, Janet Sanz (Foto: Carlota Serarols).

Janet Sanz: “El PSC no va només contra la bicicleta: va contra el clima, contra la salut i, especialment, contra les veïnes”

El grup municipal de BComú denuncia la incoherència de les noves restriccions per bicicletes i patinets a Ciutat Vella, que sí permeten circular en vehicles a motor tot discriminant la mobilitat sostenible. La portaveu ha denunciat que aquesta és "una altra mesura en només sis mesos per privilegiar la massificació turística a costa dels veïns i veïnes”, i demana el restabliment de la circulació amb bicicleta

El Regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, ha presentat una nova restricció que prohibirà el trànsit en bicicleta o patinet per 25 vies del districte, tot i que sí permet el trànsit de vehicles a motor, com cotxes i motocicletes, pel mateix espai. Des de Barcelona en Comú, aquesta mesura s’entén com una limitació de la mobilitat sostenible que no dona resposta ni als reptes de contaminació que enfronta la nostra ciutat, ni fomenta la mobilitat activa entre els veïns i veïnes i treballadors del districte. Tal com ha explicat la portaveu del grup municipal dels comuns, Janet Sanz, amb aquesta mesura “el PSC no va només contra la bicicleta: va contra el clima, contra la salut i, especialment, contra les veïnes”.

Sanz ha volgut recordar que aquesta mesura no es dona aïlladament, sinó que se suma a altres mesures anunciades per Ciutat Vella com ara la supressió de les ZATHN, l’obertura de nous hotels o la permisivitat amb les terrasses que deixen clar que, pel PSC, “Ciutat Vella no és un districte per viure-hi, és un parc temàtic amb privilegis per a la massificació turística i pels negocis privats. En mig any només han anunciat mesures per expulsar veïns: nous hotels que els treuen la llar, terrasses que els treuen la son, cotxes que els treuen l’espai públic”.

Per aquests motius, els comuns denuncien la manca de debat amb el veïnat i el comerç local al Gòtic, i demanen la retirada dels senyals i el restabliment immediat del trànsit per bicicletes en aquestes 25 vies. A més a més, Sanz ha insistit que encara estan pendents de resoldre altres mesures per a la mobilitat en bicicleta com ara Via Augusta o la nova ordenança de circulació que, com la resta d’ordenances, el govern en minoria de Collboni no està sent capaç de consensuar amb la resta de grups municipals.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.