Campanya per blindar el dret a l'avortament a la UE.

BComú signa la iniciativa Ciutadana Europea pel dret a l’avortament ‘La meva veu, la meva decisió’

El grup motor de la campanya, integrat per organitzacions feministes de 8 països europeus, vol blindar aquest dret davant un possible gir a la dreta en les eleccions europees del 9 de juny

El moviment #MyVoiceMyChoice (La meva veu, la meva decisió) ha posat en marxa una Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) perquè les institucions europees escoltin i debatin sobre les exigències de les impulsores per a garantir un avortament segur, gratuït i realment accessible per a totes les dones de la UE. L’objectiu és aconseguir al menys un milió de signatures de suport, el mínim exigit per tramitar una ICE.

El grup motor d’aquesta campanya, integrat per organitzacions feministes de 8 països europeus, vol blindar el dret a l’avortament davant un possible gir a la dreta en les eleccions europees del 9 de juny, que significaria un perillós retrocés en drets. El compromís de les organitzacions espanyoles és recollir 250.00 signatures entre el 24 d’abril i el 9 de maig. Per aconseguir que la iniciativa sigui debatuda al Parlament Europeu són necessàries al menys un milió de firmes de set països. Es demana als països de la Unió que facilitin l’avortament legal, segur i gratuït mitjançant un mecanisme financer perquè els estats membres que sí permeten interrompre’l voluntàriament puguin garantir aquest dret a les dones a aquells països en els quals no existeix.

Tot i així, les feministes del grup motor del nostre país assenyalen que la lluita pel dret a l’avortament va més enllà. Ens recorden que els drets reproductius són al cor mateix d’una lluita feminista que ha tret múscul front a les dretes arreu del món. I s’ha de seguir lluitant des de carrer i des de les institucions perquè no hi hagi ni una passa enrere.

Firma aquí la Iniciativa Ciutadana Europea pel dret a l’avortament.

Més informació a: https://mivozmidecision.blog/

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.