BComú participarà a la manifestació ‘Prou! Posem límits al turisme’ el pròxim 6 de juliol

Professionals de la cultura i la ciència i representants d’una vuitantena d’entitats signants han presentat la convocatòria i el ‘Manifest per la reducció de l’activitat turística’

Una vuitantena de col·lectius i entitats promouen la convocatòria d’una manifestació unitària per protestar contra el fenomen de la turistificació i l’afectació que té sobretot en la vida del veïnat a la ciutat. La mobilització tindrà lloc el pròxim 6 de juliol simultàniament a Barcelona i Girona sota el lema: ‘Prou! Posem límits al turisme’. Les raons queden ben clares en el manifest elaborat per l’Assemblea de Barris pel Decreixement Turístic i signat per dues-centes persones del món de la cultura i la ciència, que s’ha presentat aquest dimecres per reclamar la reducció de l’activitat turística.

El manifest expressa la necessitat de canvi de model econòmic i de decreixement turístic i evidencia els impactes que genera la sobreexplotació de la ciutat: «dependència econòmica d’una indústria altament volàtil, expulsió del veïnat, precarització laboral, afebliment del teixit comercial i pèrdua d’espais comunitaris, augment de les desigualtats i les injustícies socials i econòmiques, alta influència de grups empresarials en la governança de la ciutat i dèficit democràtic, augment de la despesa pública en serveis en benefici del sector turístic, agreujament de les condicions ambientals i en la crisi climàtica, banalització i mercantilització del patrimoni de la ciutat i empobriment de la cultura local».

En resposta a aquests impactes, el manifest reclama les següents mesures:

– Fi de la promoció turística amb diners públics i de subvencions i exempció fiscal al sector.
– Aturada de tota ampliació d’infraestructures portuàries i aeroportuàries, així com de macroesdeveniments com la Copa Amèrica.
– Reducció l’oferta d’allotjament turístic.
– Reducció progressiva del trànsit de creuers fins a la seva eliminació.
– Millora de les condicions laborals del sector turístic.
– Reorientació i diversificació de l’economia que prioritzi activitats sense petjada de carboni i en sectors estratègics per a la vida, acompanyada per la formació de les persones treballadores del sector turístic a d’altres àmbits laborals.

La regidora de BComú, Janet Sanz, ha assistit a la roda de premsa de presentació del manifest i els comuns donen suport a la convocatòria i participaran a la manifestació del 6 de juliol.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.