Manifestació a Barcelona per denunciar el genocidi que està cometent l'Estat d'Israel a Gaza.

BComú expressa el seu suport a les activistes en vaga de fam per posar fi al comerç d’armes amb Israel

La formació s’adhereix al manifest signat per milers de persones i entitats que clamen per aturar el genocidi a Gaza

La Coordinadora de Barcelona en Comú vol mostrar tot el seu suport a Gabriela Serra, Llum Mascaray i Martí Olivella, activistes de llarga i coneguda trajectòria en la defensa de la pau i els drets humans, que porten 15 dies ja en vaga de fam per denunciar el genocidi que està patint el poble palestí i demanar al Govern espanyol que cessi d’immediat el comerç d’armes amb Israel. En aquests dies, les vaguistes han rebut la visita solidària de la presidenta del grup municipal de BComú i líder dels comuns, Ada Colau, la presidenta del grup parlamentari, Jéssica Albiach i la diputada Susanna Segovia, així com dels diputats del Congrés Gerardo Pisarello i Gala Pin.

BComú s’ha adherit al manifest en què les activistes en vaga de fam expliquen que amb la seva acció volen contribuir a un immediat posicionament del Govern espanyol que, com a mínim «posi fi al comerç d’armes amb Israel» com «una obligació moral, però també legal» perquè «el marc jurídic espanyol prohibeix la venda d’armes a països en conflicte o que vulneren greument els drets humans». En aquest sentit, recorden que la campanya ‘Prou Comerç d’Armes amb Israel!’ ja compta amb milers d’adhesions, amb 300 organitzacions i un centenar d’artistes i persones del sector cultural, destacant que fins i tot «el govern del Partit Popular va suspendre la venda d’armes a Israel quan aquest va atacar Gaza el 2014».

El manifest també reclama, d’una banda, que el Govern espanyol doni suport a la denúncia de Sud-àfrica contra Israel per genocidi a Gaza davant la Cort Internacional de Justícia de l’ONU. I d’altra banda, que el Parlament de Catalunya aprovi la proposta de resolució de suport a aquesta denúncia de Sud-àfrica.

Els sotasignants consideren que amb aquestes mesures el Govern espanyol «podrà exercir més pressió per aconseguir un alto el foc permanent i la llibertat de totes les persones preses o captives, com a base per una sortida justa i negociada del conflicte».

Llegeix el manifest aquí.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.