Campanya pel dret a vot de les persones migrants a Catalunya.

BComú dona suport al manifest contra el racisme electoral ‘Vivim i treballem aquí. Volem votar!’

Les entitats impulsores denuncien que més d'un milió de persones no podran votar el 12M a les eleccions catalanes i ho faran patent a la manifestació de l’1 de Maig

La Coordinadora de BComú expressa el seu suport a la campanya ‘Vivim i treballem aquí. Volem votar!’, impulsada per diversos col·lectius migrants erradicats a Catalunya, que vol fer patent la injustícia envers les persones estrangeres que viuen a Catalunya el fet que puguin exercir el dret a vot a les eleccions municipal però no pas a les autonòmiques.

En el manifest al qual s’ha adherit BComú, les entitats signants –entre elles FedeLatina, FedesCat, AltraItalia, Hijas Barcelona, Exiliats, ApV, Inca Spagna, ANPI i Red Solidaria Argentina– lamenten que a les eleccions catalane del pròxim 12 de maig «un any més, tal com passa amb les eleccions polítiques espanyoles, les persones estrangeres residents en aquest país -comunitàries i no comunitàries- malauradament no podrem participar-hi».

En aquest sentit, consideren «grotesc i desfasat que tots aquells que resideixen i desenvolupen la seva vida en Catalunya, hi treballen, hi paguen impostos, de vegades fins i tot posseint propietats immobiliàries i econòmiques, puguin votar a les eleccions municipals però no puguin contribuir també amb el seu vot a la vida política de Catalunya».

És per aquest motiu que volen «estimular i obrir una nova fase del debat sobre els drets de les persones migrants, com a classe treballadora estrangera, reunida en associacions i grups de les diferents comunitats residents a Catalunya -sense exclusió d’estudiants, jubilats i persones a l’atur» i anuncien que participaran a la convocatòria de l’1 de Maig a Barcelona (11.30 hores a la plaça Urquinaona). A més, col·locaran unes urnes simbòliques davant de Foment del Treball en acabar la manifestació «per tal d’intervenir en el debat electoral autonòmic amb aquesta reivindicació fonamental: «Som treballadores i treballadors de Catalunya i volem votar!».

Aquest serà l’inici d’una campanya de mobilització i debat «sobre aquest dret fonamental que se’ns nega, en un context d’ascens de l’extrema dreta i del racisme electoral que fa més fàcil que apareguin tons clarament antidemocràtics i d’odi als discursos de determinades candidatures», assenyalen els promotors.

Manifest i signatures aquí.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.