Marc Serra, regidor de BComú (Foto: Carlota Serarols).

BComú aconsegueix que el PSC rectifiqui i es comprometi a un procés participatiu real per l’Ordenança del Civisme

Segons el regidor Marc Serra "el procés s’ha provat clarament insuficient: només tres sessions de debat previstes i poques setmanes per fer propostes al Decidim amb el que no s’arriba ni a 100 persones participants". Ara haurà de comptar amb sessions a tots els districtes de la ciutat i no limitar les temàtiques de debat, a més de presentar les conclusions en Audiència Pública

Barcelona en Comú ha aconseguit avui que el govern municipal del PSC ampliï el procés participatiu relatiu a les modificacions en l’Ordenança del Civisme de la ciutat. Segons els comuns, el procés, que només havia comptat amb tres sessions participatives a tres districtes de la ciutat i amb unes temàtiques de debat limitades a les llibertats sexuals, el botellot, les pintades i les necessitats fisiològiques era del tot insuficient, i així ho van expressar també les entitats que formen part del Consell de Ciutat. Segons ha explicat el regidor Marc Serra, “el procés s’ha provat clarament insuficient: només tres sessions de debat previstes i poques setmanes per fer propostes al Decidim amb el que no s’arriba ni a 100 persones participants”, i ha afegit que “la modificació de l’Ordenança s’ha de fer amb rigor tècnic, però també amb el màxim de connexió amb els principals afectats: la ciutadania”.

La proposició, que s’ha aprovat amb els vots favorables de comuns, ERC i PSC, insta al govern municipal a no donar per tancat el procés participatiu per la modificació de l’Ordenança del Civisme tot ampliant el nombre de sessions participatives a tots els districtes de la ciutat, sense limitar les temàtiques de debat, reforçant la campanya de comunicació per a donar a conèixer el procés participatiu i dissenyant una estratègia per garantir que aquells col·lectius directament afectats per l’Ordenança (comerciants, restauradors, joves, entitats socials, skaters, treballadores sexuals, artistes urbans, músics de carrer, etc) tinguin la informació del procés per participar-hi. A més, les conclusions del procés participatiu hauran d’exposar-se i debatre en Audiència Pública oberta a tota la ciutadania. “Mai més aquesta ciutat pot decidir qüestions tan trascendentals com aquesta sense comptar amb els seus veïns i veïnes”, ha conclòs Serra.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.