Barcelona En Comú es reuneix amb l’ANC i Òmnium Cultural i garanteix el suport institucional de l’Ajuntament a la manifestació de la Diada

Ada Colau planteja impulsar un nou compromís propi de Barcelona amb el nou procés constituent

La futura alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha traslladat avui a l’ANC i a Òmnium Cultural la voluntat d’impulsar “un compromís propi de la ciutat de Barcelona amb un nou procés constituent que ha de permetre ampliar el marc de la sobirania real”. Colau ha garantit que aquest compromís serà fruit “d’un diàleg molt ampli amb la resta de forces polítiques i entitats socials i veïnals de la ciutat”, per tal que compti amb el “màxim consens” i sigui l’expressió “de la complexitat” de la capital.

Des de la “pluralitat i matisos que representa Barcelona En Comú”, que Colau ha defensat com una “riquesa”, ha reiterat “el compromís amb tot procés que vulgui defensar i conquerir els drets i llibertats”. En aquest sentit, després d’una trobada amb els màxims responsables de les dues entitats sobiranistes, Jordi Sánchez i Muriel Casals, Colau ha garantit el recolzament institucional de l’Ajuntament a la propera manifestació de la Diada. “Vaig anar a la darrera manifestació de l’11S i em sembla normal assistir-hi també enguany com a alcaldessa, i que en aquesta mobilització es visibilitzi la pluralitat de Barcelona”, ha afirmat.

“Barcelona En Comú és una candidatura plural que agrupa molta gent diversa, però sempre hem defensat com a principi irrenunciable el compromís amb el dret a decidir”, ha assegurat Colau, a qui han acompanyat en la trobada Gerardo Pisarello i Jaume Asens. “Tenim un marc institucional que no funciona, que ha quedat esgotat, i Barcelona En Comú també és l’expressió d’aquest desig de canvi, d’aquesta voluntat de canviar les regles del joc”, ha assegurat.

Preguntada per l’adhesió de Barcelona a l’AMI, Colau ha insistit en la voluntat de “resoldre aquesta qüestió de manera democràtica”, ja sigui mitjançant una consulta ciutadana o amb “d’altres possibilitats que s’han posat sobre la taula i que hem d’estudiar, com la llibertat de vot” al Plenari.

Tant Sánchez com Casals han agraït a BComú la trobada i el compromís “que les institucions democràtiques estaran al costat de la societat civil”. “El procés necessita totes les sensibilitats, i no pot arribar a bon port sense la participació de les forces polítiques”, ha assegurat Casals. “En cap cas interpretem l’impuls d’un compromís propi de Barcelona com una porta falsa per escapar del full de ruta”, ha afirmat Sánchez, sinó “un instrument perquè Barcelona sumi, des dels seus matisos, per enfortir el procés”.

Premsa Barcelona En Comú

Web: https://barcelonaencomu.cat/ca/sala-de-premsa