Ada Colau crida a “concentrar el vot en Barcelona En Comú perquè si som la llista més votada podrem governar per a la gent”

L’alcaldable de Barcelona En Comú, Ada Colau, ha fet avui una crida a “concentrar el vot al voltant de la candidatura de BComú, perquè si som la llista més votada podrem governar per a la gent”. “Les enquestes ens diuen que estem frec a frec amb CiU, el partit que ha estat governant els darrers anys per als grans lobbies, aprovant privatitzacions i externalitzacions. Ara tenim la possibilitat de guanyar, però cada vot és determinant”, ha alertat Colau, “hi ha molt en joc: el futur de la ciutat i el dels nostres fills i filles”.

“Us demanem que ens ajudeu a mobilitzar el vot, perquè el principal enemic que tenim és la decepció i el desànim que han anat alimentant per fer-nos creure que no hi havia res a fer”, ha afirmat Colau en un acte al Poble Sec.

“El discurs oficial cada dia està més lluny de la vida de la gent. Com poden fer discursos triomfalistes i atrevir-se a parlar d’èxit mentre a la ciutat es continua desnonant o es donen subvencions milionàries a la Fórmula 1 quan hi ha nens i nenes que es queden sense beca menjador?”, ha plantejat Colau.

“Volem tenir un Ajuntament valent, decent, que lideri una política econòmica no plegada als dictats dels grans mercats i les grans multinacionals”, ha afirmat l’alcaldable de BComú. “A Barcelona és possible, tenim recursos i volem ser pioners en generar ocupació de qualitat i combatre la precarietat”, impulsant “una economia més social, cooperativa” i aplicant, entre d’altres mesures, un segell de qualitat contractual que garanteixi “que l’Ajuntament, l’activitat del qual representa el 5% del PIB de la ciutat, no treballarà amb empreses que precaritzin les condicions laborals”.

Colau ha assegurat que “l’atur i la precarietat tenen rostre de dona”, i ha expressat el seu suport amb la Vaga de Totes, així com amb la mobilització dels professionals de Movistar, que han intervingut també en l’acte. “És una vergonya que una companyia que fa milions de benefici estiguin vulnerant greument els drets dels treballadors i treballadores”, han denunciat Colau i Josep Bel, integrant també de la candidatura.

El número dos de la llista, Gerardo Pisarello, ha defensat la necessitat de “posar sentit comú” per regular qüestions com el turisme o la proliferació “desmesurada” de terrasses, com al carrer Blai, i ha apostat per promoure els “petits equipaments de barri” i recuperar espais com el Palau de la Premsa i el Teatre Arnau.