L’anunci de campanya de Barcelona en Comú: la història d’una ciutat que obre camí

Eduard Fernández i Ada Colau protagonitzen l’espot electoral dels comuns, que posa en valor l’herència transformadora de la ciutat

L’espot electoral de Barcelona en Comú per a les eleccions municipals del proper 28 de maig està protagonitzat per la candidata i alcaldessa, Ada Colau, i l’actor Eduard Fernández, que ha participat desinteressadament. La peça audiovisual, que es podrà veure a la televisió a partir del dia 12 de maig i que està produïda per CANADÀ, comença amb un personatge que explica diferents accions polítiques amb un element en comú: es van trobar un gran rebuig inicial, però ara tothom les accepta i reivindica. Alguns exemples són la prohibició de fumar als centres sanitaris o la reducció de l’espai per cotxes que proposa el model Superilla de Barcelona.

El curtmetratge continua aprofundint en la història de les grans reivindicacions que han tingut lloc a la ciutat, com ara la vaga de la Canadenca -que va aconseguir la jornada de feina de 8 hores-, o la primera manifestació pels drets de les persones LGTBIQ+ a l’Estat -que va tenir lloc a Les Rambles-. En definitiva, és una apel·lació a la generació que va fer la lluita antifranquista a Barcelona.

També a les grans transformacions urbanes per les quals la ciutat va anar endavant: les dels Jocs Olímpics del 92 i també la que suposava la creació de l’Eixample al segle XIX, buscant fer més saludable i espaiosa la vida dels barcelonins, amb grans zones verdes a la planificació inicial.

Fernández repassa aquestes aportacions i dona peu a l’arribada a l’alcaldia d’Ada Colau al 2015. A partir d’aquí, la candidata i alcaldessa reprèn el relat i l’encamina al punt àlgid, a no tornar enrere: «Vam començar a invertir més en els barris i en habitatge; a recuperar els carrers per poder passejar i respirar. Per tenir un aire més net i fer una ciutat millor pels nens i nenes, per les persones grans i per a tothom». Per això, continua el vídeo, «els canvis que hem fet ja es poden veure i tocar. Hi ha qui vol retrocedir, nosaltres volem seguir avançant», explica Colau.

L’orgull del que fa que Barcelona sigui Barcelona

L’espot s’emmarca dins de l’estratègia de la campanya, que té com a lema principal: ‘Barcelona obre camí’. En aquest sentit, l’anunci expressa com cada vegada que la ciutat ha volgut obrir un camí, hi ha qui ha fet l’impossible per tancar-lo. Sense incloure-les dins del metratge, el vídeo fa al·lusió a les resistències a través de campanyes de desprestigi i atacs judicials per part dels fons voltors i els lobbies. En contra d’això, l’anunci apel·la l’orgull a la barcelonina i deixa clar que aquest no és l’únic moment en què Barcelona està obrint camí.

L’orgull a la barcelonina de l’Ada Colau és anar lluny perquè no hi va sola. És mirar amb orgull que Barcelona ha obert camí i ha aconseguit des de l’Ajuntament coses que van més enllà de la formació, que milloren la vida als veïns i les veïnes. I, sobretot, crida a no aturar la inèrcia de la història transformadora de la ciutat amb el suport a Barcelona en Comú les pròximes municipals.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

    Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.