Barcelona en Comú i Ada Colau, líders a TikTok i Instagram

Els comuns encapçalen amb molt d’avantatge sobre els seus competidors les xifres tant de seguidors com d’interaccions amb la seva comunitat a les dues xarxes socials

Barcelona en Comú i Ada Colau són els perfils líder a TikTok i Instagram en aquestes eleccions municipals del 28M. En seguidors, a Instagram els Comuns tenen 10 vegades més que la segona opció, Maragall i ERC. A Tiktok, BComú i la candidata sumen 80.000 seguidors, amb molta distància de Valents, segon. I en qüestió d’engagement (interaccions de la comunitat d’usuaris), la suma dels comptes de Colau i BComú a les dues xarxes suposa un total de gairebé 74.500 des que va començar la campanya, 4 vegades més dels 17.000 del segon partit, Valents.

La formació ha estat històricament l’opció preferida per als col·lectius joves tan en vot com sondejos. I aquesta tendència es troba present també a les xarxes socials, on la gent jove ja no és tan present a Facebook ni Twitter. A Instagram, per exemple, BComú i la candidata sumen 164.000 seguidors, molt per sobre d’ERC i Ernest Maragall que sumen 17.200 seguidors. Ja per sota es troben el PSC i Valents, amb quasi 12.000 seguidors cadascun. Trias i la CUP es queden en els 9.000 seguidors, i els altres partits (PP, VOX, Ciutadans) no passen dels 3.000 seguidors.

A TikTok, Barcelona en Comú és, indiscutiblement, líder des de ja fa anys. De fet, va ser el primer partit en entrar en aquesta xarxa, al 2019, mentre que la majoria dels candidats dels altres partits ho ha fet aquests darrers mesos, coincidint amb el període preelectoral. Ada Colau i el seu partit sumen 80.000 seguidors a una xarxa on és difícil fer-s’hi un lloc si no es parla el llenguatge del jovent. Valents se situa en segon lloc, amb 34.000 seguidors, i el segueixen ERC amb 12.000 i el PSC amb 6.000. La resta de candidats i partits tenen una xifra inferior.

El partit destaca també en altres elements importants, com ara la interacció i la comunitat. De nou és líder en les xarxes més utilitzades pels joves: la quantitat de comentaris i interaccions, així com la capacitat de crear memes i retòrica, és major en el cas dels Comuns amb un llenguatge fresc i directe. Concretament, l’organització ha aconseguit 74.500 interaccions des del 12 de maig. Molt per sobre de les 17.000 del segon partit, Valents i candidata, de les 6.800 de Vox i candidat, dels 4.600 de Trias per Catalunya i candidat i dels 3.400 de PSC i candidat. La resta es troba per sota de les 3.000 internacions en aquest dies de campanya.

Formació pionera

Algunes de les claus d’aquest lideratge és el número de publicacions. Però no només. La dimensió qualitativa també té importància. Barcelona en Comú n’ha fet 41 en aquest dies mentre que Trias per Barcelona en té 35, el PP 24, Valents 22 i la resta per sota de les 20. En aquest sentit, l’alcaldessa Ada Colau destaca pels seus TikToks i reels responent directament a preguntes que fan els joves als comentaris de les seves publicacions. Aquest és el tipus de contingut que més li funciona, ja que implica un contacte directe amb la ciutadania, sense filtres ni grans edicions.

Pel que fa a la presència a Twitter, si bé és cert que Barcelona en Comú era un partit fort a la xarxa política per excel·lència, aquests darrers anys ha perdut importància -sobretot, després de la marxa d’Ada Colau-, deixant lloc a una major presència d’altres partits. Malgrat tot, el compte del partit manté 92.300 seguidors.

L’organització destaca que no només ha aconseguit ser líder en aquestes xarxes socials, sinó que també ha estat pionera en la seva utilització. El partit va ser el primer a utilitzar TikTok per a una campanya electoral a Espanya, demostrant la seva capacitat per adaptar-se als nous temps i utilitzar les noves tecnologies per connectar amb els joves.

Para leer todos los artículos relacionados, haz click aquí.
Recibe en tu Telegram o Whatsapp las últimas noticias de Barcelona En Comú

También puede interesarte

Suscríbete a nuestra newsletter

    Recibe en tu correo todo lo que estamos haciendo en los barrios de Barcelona.
    Haciendo click en "Suscribirse", acepto que Barcelona En Comú utilice la información que proporciono para enviarme actualidad por correo electrónico. Para saber más, consulta nuestra Política de privacidad.