Impulsar el transport públic amb preus socials

Un transport públic més social i sostenible és una altra de les peces clau d’un model de mobilitat propi d’una ciutat per a la vida. En el marc de la nova llei de finançament del transport públic, cal repensar-ne el sistema tarifari per fer-lo. Amb aquest propòsit, plantegem:

  • Convertir l’actual T-12 en una T-16 i estendre els actuals descomptes de la T-Trimestre a totes les persones en atur registrades durant 3 mesos i a totes les persones amb una renda inferior al salari mínim interprofessional.

  • Defensar un sistema de tarifa plana per a tres zones, la T-Ambiental, amb un cost mensual de 50€, per l’accés a Metro, Rodalies, Bus, FGC i Tram i també a Bicing i Car-Sharing.

  • Replantejar les bases sobre les quals s’està desenvolupant la T-Mobilitat, obrir el procés i fer-lo més transparent, i defensar en aquest capítol que el sistema d’accés al transport públic es mantingui de control públic i gestió pública.

Tipus Model de ciutat: 
Ciutat per a la vida
Tema: 
Pobresa i exclusió
Urbanisme, habitatge i mobilitat