Barcelona En Comú i la Fundació Rosa Luxemburg organitzen unes jornades amb el lema “Enfortir els béns comuns des del municipalisme”

Barcelona En Comú i la Fundació Rosa Luxemburg han organitzat unes jornades previstes per als dies 15 i 16 d’abril sobre com “Enfortir els béns comuns des del municipalisme”. En aquesta trobada es posarà sobre la taula el debat i la reflexió sobre la gestió dels béns comuns amb l'objectiu de conèixer experiències institucionals, així com de les diferents organitzacions i moviments socials.

Per això, Barcelona En Comú i la Fundació Rosa Luxemburg han previst com a eix central cinc tallers que abordaran la recomunalització dels serveis d’interès públic, el paper de les cooperatives i la garantia del dret a l’habitatge. Igualment, els altres tallers giraran al voltant dels reptes, les experiències i les dificultats en la coproducció i la coexecució de les polítiques públiques per part de la ciutadania, així com sobre els comuns urbans de les ciutats i l’espai públic.

D’aquesta manera, entitats, plataformes i moviments socials, com Aliança contra la Pobresa Energètica; la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca; la Plataforma en Defensa de l'Ebre; el Parlament Ciutadà; la Plataforma Auditoria Ciutadana del Deute; Catalunya No al TTIP, a més d’organitzacions polítiques ciutadanas com les candidatures municipalistes que ara estan governant en diferents ciutats de l'Estat, com Madrid, Zaragoza, Cádiz, A Coruña, Iruña, Badalona o Santiago de Compostela; i de ciutadans i ciutadanes a títol individual podran debatre sobre qüestions que es plantejaran als tallers sobre com fer compatible els valors i pràctiques de l'economia social i solidària en el marc de competitivitat de l'economia liberal capitalista, o sobre quin tipus de mesures d’urgència s’estan impulsant per abordar la qüestió de l’accés a l’habitatge i evitar els desnonaments, entre d’altres qüestions.

Les jornades se celebraran a la Universitat de Barcelona (Facultat de Geografia i Història c/ Montalegre, 6). Es podrà consultar més informació sobre el contingut i programa de les jornades al següent enllaç https://barcelonaencomu.cat/ca/post/jornades-enfortir-els-bens-comuns-de...