Barcelona En Comú debat les línies mestres del procés de converses amb entitats socials i formacions polítiques

El Plenari de Barcelona En Comú s’ha reunit avui per valorar els resultats electorals i debatre les línies mestres que determinaran el procés de converses que es mantindran els propers dies amb entitats socials i amb d’altres formacions polítiques. El Plenari és l’assemblea on participen totes les persones que mantenen un vincle actiu amb Barcelona En Comú (als eixos sectorials, grups de barris o comissions), i el conformen un registre de prop de 1.500 persones, essent l’òrgan encarregat de marcar i validar les línies generals de posicionament polític i organització interna.

A la trobada d’avui, en què han participat més de 400 persones, la Comissió d’Organització Interna ha informat del calendari fins a la constitució del nou Ajuntament el proper 13 de juny i de les diverses trobades previstes amb entitats socials, així com del procés de presa de decisions sobre possibles pactes polítics, “que estaran supeditats a compartir un model de ciutat i a la voluntat de transformar l’Ajuntament per posar-lo al servei de la ciutadania i del bé comú”.

La Coordinadora ha exposat la decisió d’interpel·lar ERC, PSC i la CUP per explorar aquests possibles pactes i descartar qualsevol aliança amb la resta de formacions. S’han acordat també les principals línies mestres que han de guiar aquestes converses, d’entre les quals destaquen “elements centrals del codi ètic referents a la transparència i rendició de comptes, mesures d’urgència social orientades a la cobertura de drets bàsics i a l’atenció de col·lectius d’alta vulnerabilitat, elements referents al model de governança i l’enfortiment del pes polític dels districtes, així com qüestions relatives a la participació ciutadana i a la transparència en la contractació municipal”.

La voluntat de BComú és treballar col·lectivament, donant veu a totes les sensibilitats per aconseguir una posició de consens en un tema estratègic com la configuració d’acords. Amb aquesta finalitat, s’organitzarà en els propers dies un taller formatiu i una segona trobada del Plenari, així com una validació telemàtica del mandat que es traslladi a la comissió negociadora, per garantir la democràcia interna en la presa de decisions.

Premsa Barcelona En Comú

Web: https://barcelonaencomu.cat/ca/sala-de-premsa