Ada Colau diu que Barcelona En Comú pot ser el punt de trobada de tots aquells que volen un canvi a Barcelona

L’alcaldable de Barcelona En Comú, Ada Colau, ha fet una crida avui a la mobilització el proper 24 de maig i a afrontar-lo amb un “optimisme militant”, adreçant-se especialment a “molta gent que encara està indecisa, que està dubtant després de tants anys de desencís, de veure com les institucions han donat l’esquena a la ciutadania i com el poder ha posat les seves urpes sobre els recursos públics”. “Si ens ho creiem, si ens ajuntem, és possible tenir un projecte esperançador que demostri que sí que es pot. Ens queda una setmana”, ha assegurat.

En un acte a la plaça del Rei que ha comptat amb la participació de qui tanca la llista de BComú, l’historiador Josep Fontana, Colau ha assegurat que “la nostra és una candidatura nova però no desmemoriada, tenim molt clar que els nostres referents són els milions de dones i homes que s’ha deixat la pell pels valors que avui defensem: la democràcia, la llibertat, els drets socials, drets que cal reconquerir per fer justícia a la memòria dels qui ens han precedit”.

Colau ha relatat com el seu avi, un “home senzill, pastor d’un petit poble d’Osca”, a qui la guerra i la dictadura van deixar una viva “memòria de la gana i de la por”, “es va preocupar moltíssim quan va veure que em començava a implicar en l’activisme social”. “Volem deixar enrere la por, i fer realitat aquesta heroïcitat que estem construint, la de permetre que la gent popular puguem arribar a estar en la primera línia de la política de la nostra ciutat”, ha afirmat.

Fontana ha expressat la seva “confiança en BComú perquè no són un partit, sinó un grup divers de gent d’esquerres que s’han plantejat com objectiu arribar a l’Ajuntament per utilitzar els recursos públics per als ciutadans i ciutadanes de Barcelona, i no per finançar les seves campanyes”. “Aspiro que arribin a l’Ajuntament, que obrin les finestres perquè hi entri la llum, i les portes perquè hi entrin els veïns i veïnes i puguin explicar-los el que necessiten. Perquè si no compleixen, jo mateix hi pugui anar a demanar-los comptes”, ha assegurat.

També l’historiador Xavier Domènech ha participat en l’acte, i ha recordat que Barcelona és una “llarga història de lluita per les llibertats” que al llarg dels segles ha protagonitzat el moviment veïnal, el moviment obrer, el moviment estudiantil, “que han construït el bo i millor de la ciutat”. “Aquesta ciutat dels prodigis n’ha protagonitzat molts, però encara no ha posat una alcaldessa al capdavant de la ciutat”, ha afirmat Domènech, convençut que “el 24 de maig Barcelona tornarà a ser el que mai ha deixat de ser, la capital del canvi”.

“Per transformar la realitat, has de poder somiar, trencar les inèrcies que et diuen que res no pot canviar”, ha afegit el número dos de la candidatura, Gerardo Pisarello. “Sabem que no partim de zero, marxem sobre les espatlles de gegants, sobre el camí que va fer molta gent abans que nosaltres”, perquè “aquesta ciutat no és patrimoni de cap partit, sinó dels ciutadans i ciutadanes de Barcelona”.