[Nota de premsa] Ada Colau: "Davant la Barcelona d’uns quants, guanyem una Barcelona En Comú"

Barcelona, 10 de febrer de 2015

"Davant la Barcelona d’uns quants, guanyem una Barcelona En Comú", ha dit Ada Colau, portaveu de Barcelona En Comú, en la presentació de l’acord de confluència entre Guanyem, ICVEUiA, Podem Barcelona, Procés Constituent i Equo per concórrer a les eleccions municipals amb el nom Barcelona En Comú. Segons Colau, el nom, pactat pels integrants de l’acord, permet fer visible la irrupció d’un nou espai comú i la voluntat de construir la ciutat amb l’aportació de la ciutadania.

"Barcelona és una ciutat amb molt potencial, una ciutat que estimem, però avui tenim la sensació que l'estem perdent, amb l'atur, els desnonaments, la desigualtat creixent, les privatitzacions i la corrupció. Davant d'això, la Barcelona que no es resigna ha fet un pas històric: un acord per a una candidatura guanyadora. Un acord històric, gràcies al compromís i la implicació de milers de persones, i a la valentia i l'amplitud de mires dels actors polítics que han decidit recolzar aquesta candidatura amb generositat, posant per davant de les sigles els objectius i les pràctiques que tenim en comú”, segons Colau.

Davant de la usurpació del nom i les maniobres dilatòries del Ministeri de l'Interior, Guanyem  Barcelona ha fet de la necessitat virtut: “Sabem què volem i sabem que només podem fer­ho en  comú. Treballant pel bé comú, defensant allò comú i amb sentit comú. I per això el nom que hem  triat per a la candidatura no podia ser un altre que Barcelona En Comú”, ha dit Colau.

A una preguna relativa a la política de pactes de Barcelona En Comú, Colau ha manifestat: “No  naixem per pactar, sinó per guanyar”.

“Avui comença l'adéu a Trias”, ha assegurat la regidora d'ICV de Barcelona Janet Sanz, que ha destacat la necessitat “de sumar energies de tots els actors per tornar la ciutat a mans dels seus veïns i veïnes i acabar amb la Barcelona fracturada de CiU”. “Anem a totes, anem a guanyar, el somni social de Barcelona passa per impulsar aquesta revolta democràtica”, ha afirmat.

“Hem treballat molt intensament per tal que l'acord fos possible i fos el més ampli possible, i per això estem molt il·lusionats amb aquesta aposta ciutadana estratègica”, ha manifestat, en nom d'EUiA, Isabel Ribas. Barcelona en Comú “és una eina que ha de servir per lluitar contra el segrest de la democràcia i contra l'augment de les desigualtats”, per “guanyar la ciutat des dels barris, a partir de la reivindicació i elaborant propostes”, ha conclòs Ribas.

Marc Bertomeu, de Podem Barcelona, ha declarat que “Barcelona és una ciutat destinada a encapçalar l'any del canvi, que serà 2015”. “Cal recuperar les institucions ens mans de la màfia i treballar per un nou model de govern que permeti canviar la política per canviar les coses”, ha afirmat.

Toni Ribas, d'Equo, ha manifestat el seu compromís per la confluència i la seva satisfacció especialment pel sistema de primàries.

Josep Bel, de Procés Constituent, ha advocat per fer una revolució democràtica que “posi fi al govern de CiU i els seus aliats, que són gestors del poder financer”.

Acord de confluència

La confluència és el resultat d’un procés que va començar l’estiu passat entre diferents actors que parteixen de la necessitat d’impulsar el rescat de les institucions per fer front a la situació d’emergència social que pateixen molts col.lectius de Barcelona. El primer pas va ser l’elaboració, el mes d’octubre, d’un codi ètic, ratificat per totes les forces confluents, que recull un conjunt de pràctiques i accions concretes, de transparència i rendició de comptes, supressió de privilegis i limitació de sous i de mandats, entre altres mesures, a què s’obliguen les persones que ocupin càrrecs públics tècnics o per elecció.

Els actors signants de l’acord treballaran per guanyar les eleccions municipals a Barcelona en espais organitzatius conjunts que tindran com a referència els grups de barris, eixos temàtics i comissions de Guanyem Barcelona. Es farà un registre únic amb totes les persones vinculades al projecte. Hi haurà dos òrgans de govern: el Plenari, que acordarà les grans línies d’actuació de la candidatura, i la Coordinadora, formada pels responsables de les comissions, els delegats dels barris i els eixos i persones procedents de les forces confluents. Després de les eleccions es formarà una única organització i s’elegiran per registre el Plenari i la Coordinadora. Podeu consultar els continguts de l'acord aquí.

Descarrega la nota de premsa

Més informació:

Telèfon premsa: 695 18 91 96