Comunicat de Barcelona en Comú amb motiu de l'arribada de les Euromarxes 2015

Avui, 5 d'octubre, arriben a la ciutat els amics i les amigues de les Euromarxes 2015 en el seu camí cap a Brussel·les. Des de Barcelona en Comú els donem una calorosa benvinguda i els encoratgem en la seva lluita per la justícia social i la recuperació de la democràcia.

La iniciativa de les Euromarxes és imprescindible tant en la seva vessant reivindicativa com en la visibilització en els nostres carrers de les limitacions que imposen les institucions europees a les sobiranies populars i de les ciutats quan supediten la democràcia a la cobdícia dels mercats.

En aquest sentit compartim la diagnosi d'unes institucions europees que des de fa anys estan ofegant els pobles del sud d'Europa amb el pes insostenible d'un deute sobirà il·legítim i la política d'impedir que aquests estats puguin dur a terme polítiques autònomes per combatre l'atur, la precarietat i les desigualtats. De la mateixa manera que els estats, les ciutats també patim les polítiques privatitzadores dels béns comuns que impulsa la Unió Europea i que són atacs directes a la nostra autonomia.

Des de Barcelona en Comú ens fem nostra la crida de les Euromarxes 2015 emplaçant els barcelonins i les barcelonines a la rebel·lió cívica contra la dictadura bancària i la tirania dels pocs.

Les ciutats i el seu veïnat hem de ser el motor dels canvis que ens condueixin cap a una societat i una Europa on la justícia social s'imposi a la Unió Europea del capital, on no hi hagi ciutadans de primera i de segona.

Per  aquests motius animem a tots els barcelonins i barcelonines a sumar-se a la manifestació d'aquest dilluns 5 d'octubre.

Amics i amigues de les Euromarxes 2015 som amb vosaltres. La vostra lluita és la nostra lluita.