Barcelona En Comú treballarà per garantir les condicions laborals de les empreses amb què treballi l’Ajuntament

Barcelona En Comú ha anunciat avui la seva intenció de retallar d’un any a sis mesos la pròrroga del contracte de serveis que l’Ajuntament té previst signar amb Telefònica i “asseure els directius de la companyia a una taula” per parlar de les condicions i “deixar-los clar que els drets dels treballadors i treballadores s’han de respectar”. Ho ha explicat Gerardo Pisarello en una trobada oberta dels futurs membres del govern municipal amb la ciutadania que ha tingut lloc a la plaça Navàs, i on ha reiterat el suport de BComú als treballadors de Movistar en vaga.

“No ho podrem canviar tot de la nit al dia, però tenim l’obligació de posar límits als poders incontrolats”, ha assegurat Pisarello, davant centenars de veïns i veïnes a qui ha advertit que “no volem gent que ens voti i torni a casa, volem que estigueu a les ampes, als sindicats, a les associacions veïnals, al carrer, que ens critiqueu quan no fem les coses bé, però també que defenseu aquest govern ciutadà quan vulguem qüestionar privilegis i no ens deixin”.

“Trobarem resistències, ho hem vist aquests dies en què s’han llençat alarmes injustificades” davant la victòria electoral de BComú, ha remarcat també la futura alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. “Tenim una responsabilitat col·lectiva i us necessitem més que mai, vigilants i implicats. Ens comprometem a ser transparents i a fer que sigui la ciutadania qui decideixi”, ha assegurat.

Colau ha afirmat també que la pluralitat de formacions amb representació al Consistori obligarà a “hores i hores de converses”, però “l’experiència de BComú ha demostrat que és possible unir molta gent posant els objectius per davant de les sigles, i s’ha provat que aquesta és una estratègia guanyadora. Ara es tracta d’estendre aquesta metodologia al Plenari municipal. Hi ha coincidències clares en alguns objectius i seria imperdonable que no es posés això per davant dels interessos partidistes”, ha assegurat.

S’ha referit també als titulars apareguts sobre el full de ruta sobiranista per explicar que “sempre hem dit el mateix, que estarem al costat d’aquest procés ciutadà tan ampli, però no per la utilització partidista” que en fa CiU. “No li farem el joc a un partit que està plagat de corrupció, nosaltres diem si-si al dret a decidir-ho tot, a la sobirania, i a un procés constituent que ens permeti decidir-ho tot des de baix”.