Barcelona En Comú supera amb èxit els reptes de 2015

Barcelona En Comú ha fet avui un balanç politic de 2015, quan l'organització ha assolit reeixidament els reptes de l'any passat. Tal i com ens ho ha recordat l'Ada Colau, fa només un any es presentava Barcelona En Comú i malgrat haver hagut de treballar amb poc temps i fins i tot amb un canvi de nom, vam guanyar les eleccions municipals. “És una fórmula que ha tingut èxit, perquè és una candidatura impulsada per la ciutadania, que treballa en base a objectius comuns per davant de les sigles i amb la qual s'ha animat la generació de candidatures similars vencedores a d'altres ciutats de l'Estat”, ha manifestat. Colau ha manifestat que s'inaugura un nou cicle polític de canvi que “ha vingut per quedar-s'hi”, perquè “cal canviar les formes de fer política i fer una política de protagonisme ciutadà”. Per això, l'Ada Colau ha considerat que el municipalisme és “la peça clau” per repensar la política.

Acompanyada a la roda de premsa celebrada al Centre Cívic Pati Llimona pel Xavier Domènech, la Susanna Segòvia i el Marcelo Expósito, membres de la Direcció Executiva de Barcelona En Comú, l'Ada Colau ha manifestat que amb les eleccions generals del passat 20 de desembre “van arribar moltes interpel·lacions” a l'organització. Ha afirmat que “eren unes eleccions a les quals es jugava molt per al municipalisme”, motiu pel qual ha recordat que es va decidir “fer un sobreesforç per anar a aquestes eleccions i fer-ho amb les màximes aliances possibles”. A l'octubre de 2015 es va presentar En Comú Podem, que en només dos mesos va guanyar les eleccions generals a Catalunya, “tot i que alguns vulguin passar de pàgina ràpid”, ha declarat Colau. I ha afegit: “Va ser la victòria d'una aliança fraternal, que no només ha posat al centre la qüestió de la plurinacionalitat a Catalunya, sinó a tot l'Estat, amb un suport de més de cinc milions de vots per al dret a decidir”. Per a Colau “el cicle de canvi ha arribat per quedar-se a Catalunya i Espanya”.

Després de guanyar les eleccions municipals i un cop En Comú Podem ha guanyat a Catalunya els comicis del passat 20 de desembre, l'organització obrirà el debat intern per impulsar un espai català de canvi. “Assumim la responsabilitat amb molta il·lusió perquè aquest espai a Catalunya era necessari, amb disposició a impulsar-ho però sempre des de l’ADN d'una fórmula d'èxit que no aposta per coalicions, ni sopes de sigles, sinó per crear nous espais polítics que treballin en xarxa, on tothom hi aporti, vingui o no d’organitzacions polítiques, amb aportació ciutadania i on el blindatge dels drets socials i del dret a decidir en el seu sentit més ampli siguin fonamentals”, ha manifestat l'Ada Colau.

Colau ha remarcat que “hi ha un espai polític per al canvi que no estava representat”. En aquest sentit, ha recordat que “molta gent considera necessari obrir aquest debat des de l'experiència del municipalisme i des de l'articulació territorial catalana i la xarxa estatal, sobre la base d'objectius concrets, junt amb altres formacions polítiques”.

Barcelona En Comú obrirà formalment aquest espai sense les presses de properes cites electorals, “per dedicar-hi tota la cura necessària, però amb la determinació d'obrir un debat profund, tant a BComú com a la ciutadania, per crear una assemblea constituent per a aquest nou espai polític”, ha dit l'Ada Colau. De moment, no hi ha un calendari prefixat per a la creació d'aquesta assemblea constituent, però es duu a terme en un moment en el qual BComú s'ha reforçat a nivell d'estructura interna. “Ens hem dotat d'espais de preses de decisió, com el Plenari, la Coordinadora i la Direcció Executiva”, ha afegit la Susanna Segòvia.

Per la seva banda, el Xavier Domènech hi ha manifestat que “vivim uns temps extraordinaris que van portar la victòria de Barcelona En Comú al maig i d'En Comú Podem al desembre”. En aquest sentit, ha dit que “a Catalunya el 20D va guanyar les eleccions una proposta catalana construïda d'acord amb la fraternitat”. Domènech ha afegit que “el 20D es van acabar les majories absolutes, vam entrar en la lògica de construcció d'una alternativa real per a les classes populars d'aquest país”. A més, Domènech ha recordat que divendres van fer una proposta al PSOE, però encara no n'han rebut cap resposta. “Ens hi juguem molt i esperem que el PSOE triï l'laternativa i no una gran coalició al servei de la troica”, ha dit. El també portaveu d'En Comú Podem ha anunciat que els pròxims dies començaran una sèrie d'actes pel territori de Catalunya per tal de poder parlar-ne i debatre sobre què i com fa En Comú Podem.

Per la seva banda, el Marcelo Expósito ha subratllat que vivim un moment “de canvi històric”. “Per primer cop, una força política defensa a la Mesa del Congrés la diversitat i les sobiranies, el reconeixement del caràcter plurinacional de l’Estat”, ha manifestat Expósito, que també és secretari a la Mesa del Congrés. I ha afegit que “som a una legislatura de trànsit i som a les institucions per mantenir el procés de canvi i afavorir canvis profunds”.