Barcelona En Comú s'agermana amb 38 candidatures ciutadanes arreu de l'Estat perquè el poder torni a la gent el 24 de maig

BComú reconeixerà com a afins i, si s'escau, col·laborarà amb aquelles candidatures que, sigui quina sigui la seva composició, tinguin un marcat perfil ciutadà, no estiguin monopolitzades ni dirigides per partits políitcs i es caracteritzin per pràctiques i continguts semblants als que conté la nostra Carta de principis i compromisos.

Barcelona En Comú celebra que els darrers mesos hagin proliferat arreu de Catalunya i la resta de l'Estat desenes de candidatures municipalistes ciutadanes amb l'objectiu de posar les institucions al servei de la gent el proper 24 de maig.

Barcelona En Comú reconeixerà com a afins i, si s'escau, col·laborarà amb aquelles candidatures que, sigui quina sigui la seva composició, tinguin un marcat perfil ciutadà, no estiguin monopolitzades ni dirigides per partits políitcs i es caracteritzin per pràctiques i continguts semblants als que conté la nostra Carta de principis i compromisos.

Des de la nostra presentació pública, el juny de 2014, diverses iniciatives ens han interpel·lat per demanar fer ús de la denominació i el logotip de Barcelona en Comú i demanar consell o suport en la creació de la candidatura. Com vam dir des de l'inici, no tenim desig ni capacitat d'encapçalar un procés que creiem ha de neixer de l'impuls col·lectiu de totes les iniciatives.

Avui estem convençuts que les eleccions municipals d'enguany significaran el retorn del govern a la ciutadania i una contribució important a la construcció d'un procés constituent a Catalunya i a tot l'Estat. Fer-ho possible requereix de molts esforços però també de generositat i il·lusió que creiem caracteritzen el conjunt de candidatures a qui hem cedit el nom. Una comissió de treball ha estudiat totes les peticions i, sempre que han complert amb els criteris bàsics, ha comunicat a les candidatures que podran fer ús del nom i el logotip de Barcelona En Comú.

Sentim també germanes candidatures que concorreran als comicis amb altres denominacions, fet pel qual impulsem un directori que reconegui i reforci tots aquells procesos que sentim germans. Ens agermanem, doncs, amb aquelles candidatures protagonitzades per la gent, que han tingut algun tipus d'aval ciutadà per tirar endavant, que han celebrat primàries obertes a la ciutadania per escollir la llista, que han aprovat un codi ètic i que assumeixen el manifest i els documents de mínims de Barcelona en Comú.

Candidatures agermanades:

Abrera