Barcelona En Comú reclama a la Generalitat que no s’eliminin nous recursos educatius per atendre la diversitat i combatre les desigualtats als centres educatius

L’eix d’educació de Barcelona en Comú vol expressar la seva indignació davant l’anunci fet avui pel Departament d’Ensenyament, en què s’informa de la retirada de nous recursos per atendre les necessitats educatives dels centres d’alta complexitat, així com per millorar les condicions d’implantació d’un model d’escola inclusiva.

La situació de crisi i de pressió que viuen moltes escoles i instituts de la nostra ciutat està resultant a hores d’ara insostenible. Els i les professionals previstes anaven adreçades a reforçar la feina dels centres d’entorns més empobrits, a enfortir el suport de la inclusió d’alumnat amb discapacitats, i a millorar les condicions d’escolarització dels centres que concentren l’alumnat amb més risc social i que, per tant, més ho necessita.

La manca d’aquests recursos inevitablement conduirà a l’increment de les desigualtats educatives en els barris i entre centres. En altres paraules, accentuarà  les situacions de degradació de la convivència escolar i augmentarà el risc de vulnerar el dret a una educació orientada, tal com recull la Llei d’Educació de Catalunya, a “compensar les possibles desigualtats d'origen social a l'interior del sistema educatiu i d'abordar amb garanties d'èxit la integració escolar de tots els i les alumnes”.

Volem manifestar tot el nostre suport i solidaritat als i les professionals de l’educació que s’han mobilitzat per defensar l’escola pública. Un cop més, ens demostren que són els autèntics pilars del sistema educatiu públic i de qualitat que la ciutadania reivindica d’una forma ja majoritària. Ni la comunitat educativa – començant per l’alumnat, i incloent les famílies i el professorat –, ni la societat catalana, es poden permetre no blindar en els pressupostos les mesures orientades a combatre les desigualtats educatives, deixant als centres públics que més ho necessiten sense els suports educatius ja promesos per dignificar la vida escolar d’infants i adolescents amb menys oportunitats.

Per tant, reclamem al govern de la Generalitat de Catalunya que es faci enrere en la seva pretensió d’eliminar aquestes noves dotacions previstes per al curs 2016-2017. Malgrat les dificultats pressupostàries, demanem que el govern prioritzi l’educació pública i dugui a terme una modificació de crèdit específic que permeti assegurar els recursos previstos,  per combatre la pobresa infantil des dels centres educatius i atendre adequadament les necessitats educatives especials. Volem la part que ens correspon dels 221 milions previstos per a aquest finançament.