Barcelona En Comú obre la seva campanya de finançament col·lectiu i supera els 5.600 euros en les primeres 24 hores

En les primeres 24 hores de la campanya de micromecenatge de Barcelona En Comú (BComú) s'han superat els 5.600 euros. Amb aquesta campanya de finançament col·lectiu, BComú té com a objectiu no endeutar-se amb cap entitat financera. El codi ètic de Barcelona En Comú estipula clarament que renunciem a demanar crèdits bancaris que puguin coartar la independència política de la candidatura.

"Volem que la nostra lleialtat estigui amb les persones i no amb els bancs perquè la força de Barcelona En Comú és la gent", ha manifestat Ada Colau, candidata a l'alcaldia de Barcelona.

Barcelona En Comú és la primera candidatura municipal que engega una campanya de crowdfunding. Les donacions poden fer-se a partir dels 10 euros i fins als 5.000, i té com a objectiu reunir 80.000 euros que cobriran, entre altres despeses, el sistema de registre, material informatiu, actes als barris, o els equips tècnics per a tots els esdeveniments.

"Ara escoltem a molts partits parlar de transparència, però una cosa és parlar i una altra molt diferent és portar-ho a la pràctica. Per a nosaltres la transparència és una eina imprescindible per al control democràtic i per rendir comptes a la ciutadania, i es demostra en actes concrets com el finançament", ha declarat Ada Colau.

Per a Barcelona En comú és indissociable el finançament i una política de comptes clars. Es pot consultar la informació dels ingressos i despeses de Barcelona En Comú, que s'actualitzen de forma trimestral.

Micropréstecs

En coherència amb el compromís de no tenir deutes amb els bancs, Barcelona En Comú també engega una campanya de micropréstecs personals a un interès del 0%, per finançar la nostra activitat d'una manera transparent i sense deutes.

Des de l'obertura d'aquesta campanya s'ha superat el 60% de l'objectiu inicial (establert en 150.000 euros), és a dir, ja s'han realitzat micropréstecs personals que superen els 90.000 euros. Aquests micropréstecs cobriran despeses vinculades a la campanya electoral que, una vegada passades les eleccions, l'administració retornarà íntegrament.

Aquesta campanya permet préstecs d'entre 500 i 10.000 euros que es retornaran al cap de 18 mesos una vegada rebuda la subvenció electoral. Si bé el límit legal està en 100.000 euros a l'any, BComú ha considerat posar el límit en 10.000 euros i així evitar generar una forta dependència respecte a préstecs més alts.