Barcelona en Comú es mobilitza als barris de la ciutat amb el porta a porta

• Avui es llança la campanya comunicativa “Fes una cosa radical: parla amb la teva veïna!”
  • El proper 7 d’abril está prevista una sortida massiva que comptarà amb la participació de candidats d’En Comú Podem i Barcelona En Comú.

Des del passat mes de setembre Barcelona en Comú està fent porta a porta. Tots els caps de setmana activistes de BComú surten al carrer per anar a parlar amb els veïns i veïnes de la ciutat. Avui es llança la campanya comunicativa “Fes una cosa radical: parla amb la teva veïna!”.

“Davant d’aquells que alimenten l’enfrontament i l’odi, nosaltres sortim als barris a parlar amb els nostres veïns i veïnes”, ha dit Enric Bárcena, portaveu de Barcelona en Comú i coordinador del Porta a Porta. “Gràcies als centenars de converses que estan tenint lloc a la ciutat estem recollint les històries de la Barcelona que no es dóna per vençuda, veïnes que per primera vegada se senten interpel·lades i escoltades”, ha manifestat Bárcena.

Cada cap de setmana els activistes surten a diferents barris de la ciutat i el proper 7 d’abril a Sant Andreu hi haurà una sortida massiva que comptarà amb la participació de candidats d’En Comú Podem i Barcelona En Comú.

El mètode

El porta a porta és un mecanisme de mobilització social i política emprat pels sindicats, moviments i candidatures de l’esquerra americana que consisteix en un contacte directe amb el veïnat i que ha els hi ha donat resultats molt positius, aconseguint mobilitzar i implicar molta gent per aconseguir la victòria dels seus candidats.

El mètode va ser clau en la campanya de Bernie Sanders al 2017 i en la victòria de candidatures rupturistes dins del partit Demòcrata, com la de Alexandra Ocasio. Aquesta iniciativa sorgeix d’una col·laboració amb Working Families Party (EUA).

#PortaAportaBcn