Barcelona En Comú dóna suport a la concentració STOP TRUMP al consolat d'EUA dissabte

Des de Barcelona En Comú volem expressar, amb la màxima contundència, el nostre rebuig a les polítiques migratòries que ha introduït l'administració de Trump durant els primers dies del seu mandat, així com a la seva retòrica racista, xenòfoba i masclista.

Des de l'amenaça d'estendre el mur en la frontera mexicana fins l’ordre executiva contra l'arribada al país de refugiats i immigrants de set països majoritàriament musulmans, aquestes polítiques busquen fomentar una cultura de la por i aprofundir les divisions racials i de classe dins la societat americana.

La discriminació per motiu de religió o ètnia atempta contra els drets humans universals. Sobren exemples en la història de l'últim segle de com de ràpid el feixisme pot sorgir i arribar a destrossar una societat si no hi lluitem en contra. Qui no s'oposi a aquests crims en serà còmplice.

Ens esperona, per això, veure com la ciutadania americana, en particular les dones, s'està mobilitzant de manera espontània per defensar els drets de les víctimes de la nova administració. També tenen el nostre suport i admiració les Sanctuary Cities que es neguen a cooperar amb el govern federal per dur a terme deportacions d'immigrants sense papers, i que ara veuran els seus ingressos reduïts com a càstig.

Al mateix temps, som conscients que els murs fronterers i la xenofòbia no són només un problema nord-americà; aquesta lluita és global. Fa temps que l'Estat espanyol aixeca tanques a Ceuta o Melilla i que Europa fa servir el mar Mediterrani amb la mateixa finalitat que la muralla de Trump: per aturar les migracions del Sud global. Ara mateix hi ha persones que, en la seva cerca de refugi a Europa, moren a la costa de Càdiz o als camps de Grècia. No podem permetre polítiques migratòries que maten, començant per casa nostra.

Per tot això, Barcelona En Comú dóna suport a la concentració STOP TRUMP al consulat d'EUA, dissabte 4 de febrer a les 12h, convocada per Unitat vs.Racisme. Mostrem amb una assistència massiva que la lluita anti-feixista està viva a la nostra ciutat. No passaran!