Ada Colau presenta un “equip solvent per posar l’Ajuntament al servei dels veïns i veïnes de Barcelona”

“Fem aquest pas per posar fi a una política destructiva del govern Trias, que s’apodera dels recursos comuns en benefici d’uns quants, i ha posat la ciutat en mans dels lobbies a costa de generar pobresa, precarietat i desigualtat”

Barcelona, 20 de febrer de 2015

Ada Colau ha presentat aquest matí a la Plaça Sant Jaume el seu equip per concórrer a les primàries per encapçalar la candidatura de Barcelona En Comú a les properes eleccions municipals. “Aquest és un equip solvent, fruit de la confluència de diferents trajectòries i espais que fa temps hem anat treballant colze a colze denunciant el segrest de la democràcia, defensant drets bàsics, defensant els barris de Barcelona de l’especulació, la desigualtat i la mercantilització”, ha assegurat.

“Si avui fem aquest pas és per fer front a una política destructiva del govern Trias, que s’apodera dels recursos comuns en benefici d’uns quants, que ha posat la ciutat en mans dels lobbies a costa de generar pobresa, precarietat i desigualtat”, ha afirmat Colau. “Som l’alternativa i podem guanyar”, i situar al govern de l’Ajuntament “un equip de persones amb capacitat d’escoltar a qui haurien de ser sempre els únics protagonistes de Barcelona: els seus veïns i veïnes”.

“Ens comprometem a posar-nos al servei de la gent de Barcelona, a treballar dia i nit per recuperar l’orgull de viure a la ciutat i fer-ne un referent mundial de la revolució democràtica que està en curs. Farem tot el possible perquè els nostres fills i filles, aquells qui ens han precedit i els qui vindran puguin dir amb orgull que a Barcelona hem demostrat que sí que es podia”, ha explicat Colau.

“Ha arribat l’hora de la gent de Barcelona que treballa pel bé comú”, ha afirmat Gerardo Pisarello. “No ens podem permetre” tenir un govern a l’Ajuntament que “fa superàvits milionaris mentre augmenten les desigualtats o hi ha centenars de persones a la ciutat sense targeta sanitària”. “Per nosaltres Barcelona no és una marca, volem que Barcelona sigui referent de l’aposta pel transport públic, l’economia cooperativa o el comerç de proximitat”, ha afegit.

Laia Ortiz ha expressat també la seva il·lusió per formar part “d’aquest equip que és l’expressió de moltes lluites quotidianes i mosaic d’experiències posades al servei de la transformació de la ciutat”. “Hem de recuperar un Ajuntament que remi al costat de la gent i no li posi les coses més difícils”, ha assegurat, davant d’un alcalde “que ahir mateix explicava la seva visió de la ciutat des del Círculo Ecuestre. Hi pot haver res més simbòlic?”, ha afirmat.

“El compte enrere ha començat, però amb la victòria electoral no n’hi ha prou, cal que la ciutadania s’empoderi per impulsar canvis reals”, ha assegurat Jaume Asens. “Són temps excepcionals que requereixen de canvis profunds i iniciatives valentes com aquesta”, ha explicat, destacant el valor la “confluència des d’objectius comuns i el compromís amb la transparència”. “Aquesta candidatura és un instrument al servei de la ciutadania”, ha afegit.

El procés de primàries de Barcelona En Comú, que finalitzarà en un període de votació en tres urnes previst des del 7 al 12 de març, permetrà a la ciutadania escollir, tant l’encapçalament de la candidatura com els candidats a conseller o consellera de districte, així com les aquelles propostes programàtiques que es vulguin prioritzar. La informació sobre el procés es pot consultar a barcelonaencomu.cat/primàries.

Dossier Presentació de Candidatura d’Ada Colau

Més informació: