Ada Colau: “Crearem 8.000 nous pisos de lloguer social”

BComú planteja censar els habitatges buits, forçar les entitats financeres a cedir-los i aplicar incentius per a la rehabilitació o per convertir en lloguer social apartaments turístics

L’alcaldable de Barcelona En Comú, Ada Colau, ha assegurat avui que “ens proposem mobilitzar 8.000 nous pisos de lloguer social”, entre la recuperació de pisos buits i la construcció en solars que ja estan disponibles. “No volem fer grans promeses electorals, ens posem objectius de mínims que siguin realitzables”, amb la voluntat política d’assolir l’horitzó que un 15% del parc d’habitatge de la ciutat sigui de lloguer social.

“És urgent fer un cens ben fet dels pisos buits que hi ha a la ciutat”, ha assegurat Colau, ja que “una ciutat que es vulgui sentir orgullosa de si mateixa no pot permetre que hi hagi famílies al carrer mentre hi ha milers de pisos buits”. “Interpel·larem a les entitats financeres, les convocarem públicament davant de la ciutadania perquè posin aquests pisos a disposició”, i s’aplicaran les sancions previstes a la llei “en aquells casos que no vulguin col·laborar”, ha explicat Colau.

En un acte de barri a la plaça de la Modernitat de Sant Andreu, ha plantejat també programes d’incentiu a la rehabilitació o a la conversió d’apartaments turístics en habitatge de lloguer social, així com exercir el dret preferent de l’Ajuntament per tal d’incorporar al fons d’habitatge públic els pisos procedents d’execucions hipotecàries.

Josep Maria Montaner, membre també de la candidatura, ha afegit que es reservarà un 20% de sostre per a habitatge protegit en les noves promocions privades o grans projectes de rehabilitació, i es passarà del 30 al 50% de reserva per a habitatge assequible en els nous desenvolupaments urbanístics.

“Barcelona ho té tot per ser una ciutat exemplar” i “ja estem farts de que ens posin excuses”, ha assegurat Colau en un acte en què ha intervingut també la número 3 de la llista Laia Ortiz. “Sant Andreu és un dels districtes més colpejats per la crisi, amb una elevada taxa d’atur de llarga durada, el segon amb menys nivell de renda, i el que evidencia l’abandonament per part de les administracions”, ja que “és on el govern de Trias menys ha invertit en els darrers quatre anys, mentre es destinaven 40 milions a reformar les avingudes del luxe”.