No, Ada Colau no ha gastat la meitat del pressupost pel coronavirus en publicitat

És mentida: és una xifra treta de context malintencionadament.

En primer lloc, cal dir que “publicitat” no significa propaganda. Les comunicacions en mitjans i xarxes per informar de mesures, ajudes, serveis, recomanacions o prestacions als veïns, són indispensables perquè la ciutadania estigui informada en moment de crisi.

En segon lloc, no hi ha hagut cap despesa extraordinària en publicitat durant l’estat d’alarma: s’han gastat 3M€ en publicitat fins a l’estiu, que entren dins del que ja estava previst. Cal tenir en compte que l’últim any del govern de Xavier Trias (CiU) hi va haver una despesa de 16M€ anuals en publicitat i que el nou govern dels Comuns l’ha reduït a un màxim de 10M€ anuals.

I en tercer lloc, no és cert que sigui la meitat del pressupost pel coronavirus. L'Estat d'Alarma ha obligat a totes les administracions a qualificar les noves contractacions com a “contractacions d’emergència”. Per tant, tot i que s'ha gastat el que estava previst en comunicació institucional, ara apareix com una despesa d'emergència. Però les despeses d’emergència no són les úniques que s’han fet durant el coronavirus! Serveis socials, personal municipal, Guàrdia Urbana, Bombers, atenció a domicili, reforç a la teleassistència… Són despeses i contractacions que ja estan fetes amb anterioritat i per això no apareixen com a “despeses d’emergència” tot i ser de moltíssims milions d’euros. A més, cal afegir que Barcelona és la gran ciutat de tot l’estat amb més despesa social per habitant, i que aquesta s’ha vist augmentada durant l’estat d’alarma.

On es crea la notícia falsa: sorgeix a Twitter, i alguns mitjans digitals se’n fan ressò.

Per saber el conjunt de mesures sanitàries, econòmiques i socials que l'ajuntament ha posat en marxa, consulta la següent web:

Barcelona VS Covid