CrónicaGlobal obligada a rectificar una notícia falsa contra Colau

El web digital Crónica Global propietat d'ElEspañol de Perdo J. Ramírez, s'ha vist obligat a rectificar una notícia que donava una dada falsa sobre Barcelona.

Asseguràven que la obra artística "La presó invisible" de Nuria Ricart havia costat 338.000€. Aquesta informació no és certa, ja que els 338.000€ corresponen a tota la reforma urbanística de l'entorn del xamfrà on s'ubicava la Presó de Dones (als carrers Joan Güell i Europa), no només a l'escultura: infraestructures de serveis, urbanització, pavimentació, enjardinament, enllumenat…

Aquesta fake new ja va ser desmentida l'any passat ("No, Ada Colau no ha gastat 340.000€ en un monument de memòria històrica"), així com també per Verificat (plataforma de fact-checking independent).

Crónica Global és, a la vegada, la propietària del web de fake news MetrópoliAbierta.com. Aquest és el seu modus operandi: difonen mentides, encara que ja hagin estat desmentides des de fa temps, per tal d'atacar els Comuns i el govern de Barcelona.

Perfils que ho han difós: Óscar Ramírez Lara (PP Barcelona), Chema Clavero.