L’anunci de campanya de Barcelona en Comú: la història d’una ciutat que obre camí

Eduard Fernández i Ada Colau protagonitzen l’espot electoral dels comuns, que posa en valor l’herència transformadora de la ciutat

L’espot electoral de Barcelona en Comú per a les eleccions municipals del proper 28 de maig està protagonitzat per la candidata i alcaldessa, Ada Colau, i l’actor Eduard Fernández, que ha participat desinteressadament. La peça audiovisual, que es podrà veure a la televisió a partir del dia 12 de maig i que està produïda per CANADÀ, comença amb un personatge que explica diferents accions polítiques amb un element en comú: es van trobar un gran rebuig inicial, però ara tothom les accepta i reivindica. Alguns exemples són la prohibició de fumar als centres sanitaris o la reducció de l’espai per cotxes que proposa el model Superilla de Barcelona.

El curtmetratge continua aprofundint en la història de les grans reivindicacions que han tingut lloc a la ciutat, com ara la vaga de la Canadenca -que va aconseguir la jornada de feina de 8 hores-, o la primera manifestació pels drets de les persones LGTBIQ+ a l’Estat -que va tenir lloc a Les Rambles-. En definitiva, és una apel·lació a la generació que va fer la lluita antifranquista a Barcelona.

També a les grans transformacions urbanes per les quals la ciutat va anar endavant: les dels Jocs Olímpics del 92 i també la que suposava la creació de l’Eixample al segle XIX, buscant fer més saludable i espaiosa la vida dels barcelonins, amb grans zones verdes a la planificació inicial.

Fernández repassa aquestes aportacions i dona peu a l’arribada a l’alcaldia d’Ada Colau al 2015. A partir d’aquí, la candidata i alcaldessa reprèn el relat i l’encamina al punt àlgid, a no tornar enrere: «Vam començar a invertir més en els barris i en habitatge; a recuperar els carrers per poder passejar i respirar. Per tenir un aire més net i fer una ciutat millor pels nens i nenes, per les persones grans i per a tothom». Per això, continua el vídeo, «els canvis que hem fet ja es poden veure i tocar. Hi ha qui vol retrocedir, nosaltres volem seguir avançant», explica Colau.

L’orgull del que fa que Barcelona sigui Barcelona

L’espot s’emmarca dins de l’estratègia de la campanya, que té com a lema principal: ‘Barcelona obre camí’. En aquest sentit, l’anunci expressa com cada vegada que la ciutat ha volgut obrir un camí, hi ha qui ha fet l’impossible per tancar-lo. Sense incloure-les dins del metratge, el vídeo fa al·lusió a les resistències a través de campanyes de desprestigi i atacs judicials per part dels fons voltors i els lobbies. En contra d’això, l’anunci apel·la l’orgull a la barcelonina i deixa clar que aquest no és l’únic moment en què Barcelona està obrint camí.

L’orgull a la barcelonina de l’Ada Colau és anar lluny perquè no hi va sola. És mirar amb orgull que Barcelona ha obert camí i ha aconseguit des de l’Ajuntament coses que van més enllà de la formació, que milloren la vida als veïns i les veïnes. I, sobretot, crida a no aturar la inèrcia de la història transformadora de la ciutat amb el suport a Barcelona en Comú les pròximes municipals.

Per llegir tots els articles relacionats, fes click aquí.
Rep al teu Telegram o Whatsapp les últimes notícies de Barcelona En Comú.

També et pot interessar

Subscriu-te a la nostra newsletter

    Rep al teu correu tot el que estem fent als barris de Barcelona. Fent click a "Subscriure's", accepto que Barcelona En Comú utilitzi la informació que proporciono per enviar-me actualitat per correu electrònic. Per saber més, consulta la nostra Política de privacitat.